Banner
Liječničke udruge najavile štrajk - očekuju sastanak s premijerom
Erlić: Zbog učinaka kohezijske politike naš BDP veći za pet posto
Ministar Erlić: Iz EU fondova osigurano nikad većih 680 milijuna eura za 22 grada
Za HND-ove nagrade stiglo 97 kandidatura
Sabor ovaj tjedan o zakonu o osobnoj asistenciji, idući tjedan stanka za Uskrs
Zagreb: Kamen spoticanja u spomen na Borisa Hanžekovića
Klub Mosta predlaže univerzalni dječji doplatak

  Kultura

Vjesnik: Dojmljivo uprizorenje drame o glumačkoj taštini

        05.02.2006.         1093 pogleda
Vjesnik: Dojmljivo uprizorenje drame o glumačkoj taštini

VIROVITICA, 5. veljače - Već klasična drama Ronalda Harwooda »Garderobijer«, koja je imala i svoje proslavljeno filmsko uprizorenje, pokazala se punim pogotkom i na sceni najmanjega hrvatskog profesionalnog kazališta. Iskusni redatelj Joško Juvančić uspio je razotkriti naličje kazališnoga glamura, u kojem bolesni i senilni glumac, prepun taštine, sebičnosti i mušičavosti, igra svoga posljednjeg kralja Leara – piše u današnjem Vjesniku Željko Krušelj.
Pod naslovom «Naličje glamura: Dojmljivo uprizorenje drame o glumačkoj taštini Krušelj piše: «Središnji je lik drame, međutim, garderobijer Norman koji zna sve glumčeve slabosti, ne prežući ni od sitnih laži da bi ih prikrio pred javnosti i ostatkom kazališne družine, iako ga glumac uporno zanemaruje i omalovažava.
Glumac iste večeri umire, a u garderobijeru se snažno miješaju osjećaji bola zbog nenadanog gubitka ličnosti kojoj je posvetio svaki djelić svoga života s dubokom mržnjom prema istom tom nezahvalniku, koji ga je čak zaboravio spomenuti u bilješkama o svojoj karijeri.
Iznimno slojeviti odnos između glumca i garderobijera pisan je za interprete velikih izražajnih mogućnosti i iskustva. U tome je lik ostarjelog i umornog glumca Antun Vrbenski odigrao vrlo korektno, iako bi još dojmljivije bilo veće unošenje strasti. Draško Zidar u ulozi Normana, čija je neiscrpna energija i pokretač radnje, uspio je dočarati te stalne osjećajne mijene, koje ni u jednom trenutku ne upadaju u uobičajenu zamku preglumljenosti.
Solidne su u ulozi bešćutne i razočarane glumčeve supruge Blanka Bart i Snježana Slavić u liku nesretno zaljubljene inspicijentice Irene te Helena Minić kao ambiciozna »vrtirepka« Irena. Sjajne su minijature pružili i Mijo Pavelko kao mrzovoljni Oxenby te Igor Golub kao zbunjeni Thornton.
Juvančićeva se režija usmjeruje na zamršene odnose među likovima, a jedina se zamjerka može dati nedostatnom tempu u prvome činu, dok su u onome drugome došla do izražaja i neka zanimljiva scenska rješenja, budući da se prava drama odvija u pozadini pozornice.
Scenograf Marin Gozze je slijedio potonju redateljevu ideju, pa se ta pozadina pomičnim zidom u hipu pretvara u garderobu. Na posljetku, kostimi Đurđe Janeš naglasili su i karakterne osobine svojih likova».

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Kultura