Banner
U Slavonskom Brodu prva hrvatska samoposlužna punionica prirodnog plina
Petrov: Od ulaska u EU više iseljenih nego za 45 godina komunizma
Plenković: Idućeg tjedna u četvrtak i petak nastava online
Mrak Taritaš poručila premijeru: Dajte konačno nešto odradite kako spada
U akciji Nubes prijavljeno 46 internetskih pedofila
Glavaš na suđenju za ratni zločin iz 1991: Ne razumijem konstruiranu optužnicu
Premijer u srijedu podnosi Godišnje izvješće o radu Vlade

  Roklicerove večeri

Vid Jeraj: Plivanje u ambijentu otvorenom za upad gradonačelnika u civilu

  Sandra Pocrnić Mlakar           23.09.2021.         834 pogleda
Vid Jeraj: Plivanje u ambijentu otvorenom za upad gradonačelnika u civilu

Hardcore jazzer, zoon satyricon, 'Dinamov šal na tekmi Hajduka', 'divovski džezer koji na techno partyju pleše rock do besvijesti', 'fizički koliko i zaslugama, istaknuta pojava na prvoj zagrebačkoj sceni slam-poezije', glazbeni improvizator, pjesnički ironizator – sve je to Vid Jeraj, pjesnik, klarinetist i romanopisac koji je kao gost obilježio otvaranje sezone Roklicerovih umjetničkih večeri. Jeraj je i novinar na kulturnjačkim portalima koji najčešće bira sugovornike slične frekvencije. Svoj prvi roman „Krvna slika“ objavio je 2014. godine, a prije pet godina odselio je iz Zagreba u Beč. Njegova nedavno objavljena zbirka poezije „Honesty International“ pokazala je kako ga Zagreb nije zaboravio. Marija Dejanović u recenziji piše da Jerajeva poezija autoironijom humanizira svijet i konstatira da „treba tražiti velikog pjesnika Jeraja, kao igru u plastu sijena“. Ivan Laić Jerajevu je zbirku dočekao riječima: „Ako su pjesnici, kao što nas uči Antun Branko Šimić, čuđenje u svijetu, Vid je jedan korak dalje.“ Žarko Jovanovski je pak na Jutru poezijekomentirao kako je bio uvjeren da je Vid Jeraj već ima zbirku poezije, aludirajući na njegov utjecaj i prisutnost na književnoj sceni.

Nakon gostovanja u Cugu na Roklicerovim večerima, s Vidom Jerajem razgovaramo o dojmovima koje je ostavila Virovitica, o europskoj i hrvatskoj alternativnoj sceni, te o Pizzeriji Europa, Robertu Rokliceru i o improviziranju u Virovitici.

*Na Roklicerovim večerima upoznali ste dio virovitičke alternativne scene. Kakvi su virovitički umjetnici? Kakve dojmove nosite iz Virovitice?
-
Rado sam gostovao u gradu mog kolege koji je napustio supkulturnu scenu u cvijetu mladosti. Mislim da je većina nastupajućih izvodila i njegove pjesme, osim autora koji je nastupio s palačinkama i Zrinke čiju poeziju pratim otprije. Dojmovi s kojima sam stigao u Osijek napucali su me da putem ispočetka počnem čitati roman "Levitan" kojeg sam čitanje dovršio u Kranju...  

*U Virovitici ste predstavili svoju zbirku pjesama Honesty International, koja je inspirirala Žarka Jovanovskog i vaše stihove ugradio je u svoj roman Pizzeria Europa. Što je Jovanovski pronašao u vašim stihovima?
-
To sa ugradnjom stihova je Žarko sam izmislio i potom učitao u lik protagonista njegovog romana i nema puno veze sa mnom, osim par stihova s kraja romana koji su dio spomenute zbirke. Žarko i ja poznajemo jedan drugoga kao elegijski distih i vrlo sam mu zahvalan što je moju blokadu od objavljivanja pjesama otklonio pozivom da objavimo pri zajedničkom izdavaču. Vjerujem da je u stihovima pronašao ono što ja u njegovim, nabodenost lirike na viljušku trenutka...

*Siniša Matasović spomenuo je da ste prije 15 godina s Roklicerom vodili grupu slamera. Među slamerima je tada bio i Mario Kovač. Gdje ste sve gostovali i što ste tada postigli s grupom slamera?
-
Ja sam Roklicera zapazio, istina je, pripremajući se za intervju koji sam za Nacional vodio s redateljem Kristijanom Milićem oko 2004. godine (čiji je debut "Sigurna kuća" bio povod!). Moguće je da je, konferansirajući spontano - u cugu, kako bi se reklo - Siniša spomenuo odnos koji pripada Mariju koji je zbog svojih obveza s kvizovima projekt organizacije slam-večeri prepustio meni nakon što sam objavio roman "Krvna slika". Roklicera sam poznavao isključivo kao gost tribine koju je moderirao i zahvalan sam mu što me štitio kad sam svojim stihovima sablažnjavao neke starije članice...

*Kao pjesnik i glazbenik upoznali ste dobar dio europske alternativne scene. Primjećujete li razvoj scene i u kojem smjeru? Ima li više umjetnika nego prije pet ili deset godina? Kakva je njihova kvaliteta, a kakva druželjubivost?
- To je jako općenit pojam, jer su te granice jasnije na maloj sceni poput naše. U Beču pored državnih, funkcioniraju i privatne institucije tako da ne-institucionalne prakse studenti upoznaju otpočetka studija. Mislim da je ono što nazivamo scena ugroženo štancanjem umjetnika koji znaju više o trubadurskoj poeziji i situacionizmu, negoli kako da zašniraju cipelu. A što reći, ako možeš studirati performans četiri godine ili slično? Malo je to bizarno...

*Improvizacija sa Zlatkom Kovačevićem Saksom bila je začin virovitičke pjesničke večeri. Kakav je Saksa improvizator? Kako ste se s klarinetom snašli u country dijelu repertoara Zlatka Kovačevića Sakse?
- Saksa nije improvizator, kao što ja nisam kantautor - ali mislim da smo dobro otplivali tu situaciju, pogotovo u ambijentu pokraj pruge koji je u svakom trenutku otvoren za upad maskiranih razbojnika, baš kao i gradonačelnika u civilu. Tako da je nešto iz imaginarija pjesama i time tamne strane američkog sna, koje smo izvodili, sasvim sigurno te večeri lakše zašlo među nas...

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Roklicerove večeri