Banner
Na Bujštini obilježena 77. godišnjica bitke kod Kućibrega
Hrvatski inovatori osvojili zlatne, srebrne i brončane medalje u Njemačkoj
DP: Covid potvrde za ulazak u Sabor zadiru u ljudske i političke slobode
Arhiv HRT-a do 1990: Kulturno dobro vrijedno milijarde kuna izlazi iz bunkera
Umrla Jelena Brajša, dugogodišnja ravnateljica Caritasa
Božo Petrov pozitivan na koronavirus
Večernji list: Probijen zadnji tunel na pristupnim cestama Pelješkom mostu

  Intervju

Uma Anand: Bharathanatyam nije samo pokret tijela

  bs i mi           24.08.2005.         1676 pogleda
Uma Anand: Bharathanatyam nije samo pokret tijela

Bharathanatyam ples je tradicionalni indijski ples koji vuce korijene iz južne Indije daleko u prošlost a spominje se i kao artisticka joga (natya joga). Nastao je na temelju Natya Shastre – biblije klasicnog indijskog plesa. Taj ples smo imali prilike vidjeti i u našoj Virovitici gdje je nastupilo šest prostorno i takticki sinkroniziranih mladih ljepotica uz pratnju tradicionalne indijske glazbe je pružio neponovljiv doživljaj koji je rijetko moguce vidjeti na našim prostorima. Nakon poucnog i zanimljivog nastupa grupa Snehalatha Kandan uputila se u hotel Mozart gdje smo intervjuirali koreografkinju Umu Anand i kulturnog atašea indijskog veleposlanstva gospodina P.R. Singha. Susreli smo dvoje sjajnih sugovornika i poznavalaca engleskog jezika a o cemu smo razgovarali možete pogledati u priloženom.

P.R. Singh

NET: Možete li nam za pocetak reci kakva je politicka i kulturna povezanost Indije i Hrvatske?

- Hrvatska i Indija imaju sporazum o medusobnom promicanju kulturne povezanosti. Svake godine organiziraju se nove kulturne manifestacije u korist sve boljeg odnosa kulturnih udruga naših država.

NET: Kako su vam se svidjele reakcije ljudi ovdje u Virovitici?

- Cini se da se ljudima ovdje jako svidio nastup što se vidjelo prema upucenim ovacijama. Ovakav nastup ima svoju publiku na ovim prostorima.

NET: Što je sve potrebno da bi se organizirao ovakav nastup u Virovitici, što je sve moralo biti ucinjeno?

- Mi smo jednostavno doveli svoje umjetnike iz Indije ali bez gostoprimstva ljudi u Hrvatskoj ne bi uopce bilo moguce organizirati ovakav dogadaja u Hrvatskoj, to je ono najvažnije.

NET: Mislite li da ce ovakav tip kulturnog dogadaja i u buducnosti imati dobar odaziv u Hrvatskoj?

- Ovaj tip manifestacije se i posljednjih godina odvijao u razlicitim dijelovima Hrvatske a sada i u Virovitici sa jako dobrim reakcijama, stoga smo uvjereni u veliku posjecenost i u buducnosti.

NET: Dakle moguce je da neka hrvatska kulturna udruga koja baštini hrvatsku narodnu ostavštinu i tradiciju nastupi u Indiji, nešto u smislu kulturne izmjene izmedu dvaju zemalja, u ovom slucaju Indije i Hrvatske?

- To i smisao našeg dogovora, kada bilo koja kulturna udruga poželi posjetiti Indiju mi cemo im to omoguciti i pružiti potpuno gostoprimstvo kao što je bilo pruženo nama ovdje u Hrvatskoj.

 

Uma Anand

NET: Možete li nam nešto reci o Bharathanatyam plesu?

- Bharathanatyam je klasicni južnoindijski ples, to je drevna umjetnost, koja je u prijašnjim vremenima bila izvodena u hramovima i veoma je povezana sa našom religijom – hinduizom.

NET: Znaci, ples ima jaku spiritualnu podlogu?

- Da, to je ples koji je imao ritualnu svrhu, bio je povezan sa štovanjem božanstava i imao je veliko poštovanje samih ljudi ali danas je postao više cirkularan, izvodi sa na raznim mjestima što prije nije bio slucaj.

NET: Možete li nam reci nešto o podijeljenosti tijela na tri komponente za vrijeme plesa koji nose nazive Anga , Pratyanga i Upaanga ?

- Anga, doslovno znaci fizicko, oznacava najvažnije dijelove tijela koji ocrtavaju smisao i poruku pjesme. Znaci Anga oznacava glavne udove tijela, poput ruku, nogu, glave, Upaanaga oznacava manje važne dijelove tijela a Pratyanga predstavlja oci, kapke… dakle Anga , Pratyanga i Upaanga su dijelovi tijela i njihove kretnje kojima se plesacice izražavaju za vrijeme plesa do najsitnijih detalja poput bezbroj izraza lica i pogleda. .

Bharathanatyam nije samo pokret tijela nego i njegov izraz, facijalni izraz i smisao uz odredeni dio pjesme, geste rukama, pokreti ruku i nogu. Sa svim dijelovima tijela otkrivamo, izražavamo znacenje odredenih stvari.

NET: Primijetili smo da su sve plesacice iznimne grade, postoje li neki standardi za bavljenje ovim plesom?

- Ne.

NET: Dakle bilo tko može plesati?

- Bilo tko se može baviti plesom ako ona ili on ima dovoljno ustrajnosti za to.

NET: Postoji li dobna granica za pocetak bavljenja Bharathanatyam plesa?

- Mi pocinjemo jako rano, vec sa 5 godina se pocinje sa ucenjem tako da se odrasta sa time a nakon 7-8 godina treniranja potpuno slobodni za nastupanje na pozornici ali i nakon toga nastavljaju vježbati gotovo svaki tjedan, dva-tri puta tjedno ako žele postati veliki plesaci.

NET: Vrlo su uocljivi elementi nastupa koji ukljucuju ples, melodiju, ritam. Jesu li to nezamjenjivi dijelovi Bharathanatyam plesa ?

- Da. To su Bava , Raga, Tala i Natyam. Bava je ekspresija, facijalni izraz, Raga je melodija, Tala je ritam. Tako da je možda podrijetlo imena Bharathanatyam upravo iz tih važnih elemenata umjetnosti a moguce je i da ime dolazi od utemeljitelja Bharathanatyam plesa a to je Bharatha koji je napisao pravila i stvar zvanu Natyam te ostalo.

NET: Kako vam se svidjelo nastupati veceras u Virovitici?

- To je vjerojatno novo za njih ali se cini da su uživali, po onome što smo vidjeli znamo da im se svidjelo i da su cijenili naš nastup. To je i za nas dosta novo iskustvo jer nismo ranije nastupali pred europskom publikom ali znamo da su to vrlo dobro prihvatili.

NET: I na kraju bismo vas još samo htjeli pitati planirate li još gdje nastupiti ovo ljeto?

- Zapravo sve one studiraju a mi radimo na sveucilištu tako da ne možemo odvojiti puno vremena pa idemo na kratka putovanja.

 

 

 

 

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Intervju