Banner
Beroš: Epidemiološka situacija dobra, no okupljanja mogu pogoršati stanje
DHMZ: Pretežno sunčano i vruće, popodne mogući pljuskovi
Više turista nego cijele 2020., iznos fiskaliziranih računa bolji od 2019.
Sudarila se dva teretna vlaka kod Križevaca, ozlijeđen strojovođa
Prijatelji životinja: Pripazite gdje ostavljate životinje na čuvanje
Još dvije braniteljske udruge osudile istup Vučemilovića i podržale Medveda
Plenković ponovno pozvao građane na cijepljenje

  O dizajnu

Transformacije dvodimenzionalne grafike u trodimenzionalni produkt dizajn

  Krunoslav Kovač           10.08.2021.         349 pogleda
Transformacije dvodimenzionalne grafike u trodimenzionalni produkt dizajn

Grafički dizajn u sinergiji s produkt dizajnom, vještinom dizajnera često rezultira inspirativnim svakodnevnim uporabnim predmetima. U 6. nastavku O dizajnu, obraditi ćemo primjere transformacije dvodimenzionalne grafike u trodimenzionalni produkt dizajn uporabnih predmeta više dodane vrijednosti s identitetom.

Sponzor ovog serijala o dizajnu je ie-centar.hr

 

Fornaseti Dizajn uporabnih predmeta poznate talijanske tvrtke ima čudnovat početak. Dizajner tvrtke Piero Fornaseti (1913. – 1988.) uočio je 1970. godine po prvi puta fotografiju operne pjevačice Line Cavalieri (1874. – 1944.) na stranicama časopisa. Fasciniran licem umjetnice koju je vidio kao kanon klasične ljepote, počeo ga je grafički jednobojno crtati i reproducirati u nepreglednom nizu dizajnerskih varijacija. Njih se dvoje nisu nikada upoznali, ali tijekom godina taj opsesivni čin stvaranja varijacija njenoga lika nikada nije napustio Fornasettia. Danas kolekcija dizajniranih uporabnih predmeta s Fornasettijevim grafičkim predloškom lica Line Cavalieri broji oko 400 varijanti - tanjuri, lampe, stolići, komode, fotelje… visokog cjenovnog razreda. U svijetu dizajna ovo predstavlja odličan primjer sinergije likovne umjetnosti i produkt dizajna.

 

Etnorion, hotelska soba Cilj pri oblikovanju hotelskog pokućstva Historion bilo je poštivanje vlastite tradicije i osvještavanje njene vrijednosti. Projektom je naglašena hrvatska arheološka baština koja je redizajnirana i kao takva ponuđena inozemnom tržištu. Oblikovanju elemenata hotelskog pokućstva pristupilo se s poštovanjem jer je u njih utkana kultura jednog naroda, način promišljanja i povijest. Inspiracija je u simbolici ukrasa posude koja prema prof. Aleksandru Durmanu predstavlja vučedolski kalendar. To je najstariji europski kalendar, a nalazi se na keramičkoj posudi Vučedolske kulture nastaloj 2600. godine prije Krista. Original posude čuva se u muzeju Vučedolske kulture u Vukovaru. Simboli na posudi prikazuju astralni kalendar. To je prvi europski kalendar prema kojemu godina počinje u sumrak prvog dana proljeća, kada dominantno zimsko zviježđe Orion potone za obzor te ga simbolički zamjeni Sunce.
Koncept i dizajn programa Historion izradio je Krunoslav Kovač. Likovno, grafičko i računalno rješenje programa Historion, kao i svi promidžbeni materijali izrađeni su u Ie-centru. Prototip hotelske sobe Historion izrađen je korištenjem sofisticiranih 5-osnih CNC strojeva u Panonskom drvnom centru kompetencija u Virovitici.

 

Modna kolekcija od algi Modni dizajner Phillip Lim te produkt dizajnerica i znanstvenica Charlotte McCurdy stvorili su modnu dizajnersku inovativnu kolekciju od morskih algi - haljinu bez sintetičkih vlakana. Poučan je to primjer sinergije znanosti i dizajna, stručnog naziva - šljokice od bioplastike.
Bioplastične šljokice našivene su na biorazgradivi osnovni sloj izrađen od biljnih vlakana. Ekolozi u projektu One X One žele zamijeniti 60% tekstila koji je trenutno izrađen od fosilnih goriva. Izazov je bio kako ovaj netkani materijal pretvoriti u luksuzni odjevni predmet. Budući da bioplastika dolazi u obliku pločica, a ne konca, dizajner je osmislio da to bude šljokica zakrivljenog oblika, tako se stvara efekt mreškanja po duljini haljine, a podsjeća na vitice morskih algi. Taj dojam pojačava prozirna eterična boja koju je dizajner osmislio od mineralnih pigmenata.
Povijest šljokica zanimljiva je u modi jer potiče iz prakse prišivanja novčića na odjeću. Oni su način držanja bogatstva blizu sebe, simbolično se povezuje s trenutkom u kojem se nalazimo, gdje se borimo s osjećajem sigurnosti.

 

Krunoslav Kovač rođen je u Virovitici. Od 1974. do 1988. bio je zaposlen u VTC projektu kao odgovorni projektant te je u tom periodu bio autor više javnih i privatnih građevina. Od 1989. do 2007. radi kao dizajner i rukovoditelj Razvoja novih proizvoda u vodećoj hrvatskoj tvrtki za proizvodnju namještaja Tvin. 2007. godine osniva Ured ovlaštenog arhitekta. Više puta izlaže na poznatim sajmovima IMM i Orgatec u Kölnu te na sajmovima u Birminghamu, Stockholmu, Milanu, Beogradu i Ljubljani, na izložbama Centra za dizajn HGK-a, na Zagreb Design Weeku i Ambienti u Zagrebu. Član je više strukovnih udruženja te dobitnik brojnih nagrada i priznanja.

www.ie-centar.hr/krunoslavkovac

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije O dizajnu