Udruga hrvatskih sudaca protiv spajanja ministarstava pravosuđa i uprave
Grbin najavio kandidaturu za predsjednika SDP-a
Večernji list: Plenković - ostaje većina ministara
Jutarnji list: Vrh SDP-a zazire od Peđe Grbina
HAK: Na graničnim prijelazima moguća čekanja
DHMZ: Sunčano i vruće
Beroš: Moguće nove preporuke HZJZ-a za veća okupljanja, zasad bez zabrana

  Virkas

Staklena menažerija: Osvrt Marine Mađarević

  Marina Mađarević           21.02.2020.         1093 pogleda
Staklena menažerija: Osvrt Marine Mađarević

U jeku Drugoga svjetskoga rata, 1944. godine Thomas Lanier Williams III, poznatiji kao Tennessee Williams, napisao je dramu „Staklena menažerija“. Riječ je o tipičnom Williamsovom tekstu koji barata složenim obiteljskim odnosima, unoseći u radnju i težinu života na američkom Jugu sredinom 20. stoljeća.

Ovu sjajnu dramu na kazališne daske postavilo je Gradsko kazalište Joza Ivakić iz Vinkovaca, a virovitičkoj publici bila je predstavljena prošle subote, 15. veljače, kao jedna od predstava šesnaestoga VIRKAS-a. Za nastanak predstave zaslužan je virovitičkoj publici dobro znan redatelj, Dražen Ferenčina, koji je originalni tekst veoma spretno te estetski i vizualno privlačno prilagodio sceni, ali i četveročlanoj glumačkoj ekipi. Nju (sretno i spretno) čine Areta Ćurković, Matea Marušić, Vladimir Andrić i Ivan Vukelić.

Drama koja vibrira između stvarnosti i mašte, surovoga stvarnoga svijeta koji nema razumijevanja za drugačije i čistoga djevojačkoga srca, kapitalističkoga društva i snova pomoću zanimljivih dramskih rješenja (poput svjetlosnih projekcija) započinje simboličnim solilokvijem Toma Wingfielda, hranitelja tročlane obitelji. On se poigrava svojom ulogom angažiranoga pripovjedača (i lika i naratora), donoseći na samom početku rečenice u kojima Andrić pokazuje paletu svojih glumačkih vještina: „Da, nosim trikove u svojem džepu. Čuvam asa u svom rukavu. Ali ja sam suprotan scenskom mađioničaru. On nudi iluziju koja se pojavljuje u obliku istine. Ja vam dajem istinu s krinkom ugodne iluzije.“ 

doista: Tom svjedoči o svojoj usamljenoj i ambicioznoj majci Amandi, ženi koju je avanturi sklon suprug napustio prije šesnaest godina pa je potporu pokušala potražiti u svojemu sinu, istovremeno mudro promišljajući o ulozi žene u društvu. Amanda jasno shvaća kako je život žene veoma težak, osobito žene bez financijske i bračne podrške. Ona odbija vjerovati u ono na što je Tom upozorava: mentalnu i intelektualnu krhkost Tomove sestre Laure koja svoje dane provodi igrajući se sa staklenim lutkicama, svojim staklenim „zvjerinjakom“, staklenom menažerijom.

Upravo je među tim sitnim stvarčicama Laura ta koja vlada: ona od fragilnog stakla postaje osoba koja odlučuje o jednom sićušnom svijetu u kojemu je ne može razočarati nitko i ne postoje tjelesne poteškoće koje je čine drugačijom.

Obje glumice, i Ćurković i Marušić, jasno ocrtavaju svoje likove: Ćurković sigurno (na trenutke karikirano) ulazi u kožu kontroli sklone majke, a Marušić sasvim prirodno igra plahu Lauru, autentično prikazujući problematiku njezina lika. Dakako, ne treba zaboraviti ni Vukelića u ulozi Jima O'Connora, slobodoumnoga i samopouzdanoga mladića, zanesenjaka, kradljivca ženskih srdaca, a u istom smjeru i pokvarenjaka, koji svojom govornom jezgrovitošću sjajno dočarava lik zaljubljenika u govorništvo.

Scenografija koja suptilno, a opet veoma jasno ukazuje na dramsku radnju, scenski govor te jezična izražajnost glumaca učinili su ovu predstavu velikim projektom maloga, ali ljupkoga slavonskoga kazališta čiji se prepoznatljiv i duboko usađen osjećaj za moderan prikaz tradicionalnih tekstova sigurno pokazao dobrim primjerom teatra.

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Virkas



Virovitica.net koristi kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na portalu Virovitica.net kliknite ovdje.