Banner
DHMZ: Oblačno uz povremenu kišu
Danas besplatan ulaz u Muzejsko-memorijalni centar Dražen Petrović
Večernji list: Stočari po utovljenoj svinji gube 600, a junetu i 2500 kn
Petero članova Znanstvenog savjeta ogradilo se od istupa Gordana Lauca
Centar i GLAS: Zakon o obnovi je neprovediv, a njegove izmjene još jedna obmana
Marić (SDP): Želi se potezom pera bolnice oteti županijama
MORH poručio Milanoviću da poštuje zakone koje je donijela njegova Vlada

  Gospodarstvo

Projektant nije anoniman

  Olga Vujović           27.12.2020.         866 pogleda
Projektant nije anoniman

HDD galerija odnosno galerija Hrvatskog dizajnerskog društva (Zagreb, Boškovićeva 18) privlačan je prostor u kojemu svoj dom nalaze obimom nevelike ali znakovite izložbe. Privlačne i edukativne, one često premošćuju razmak između jučer i danas povezujući poznate proizvode s njihovim autorima, „dizajnerom s imenom i prezimenom“, jer „projektant nije anoniman“. Upravo navedene izraze nalazimo u pratećem pisanom materijalu izložbe „Blaženka Kučinac i industrijsko oblikovanje u tvornici namještaja“ u HDD galeriji (11.-29.12. 2020.) autorice Vanje Brdar Mustapić.

Blaženka Kučinac (1937.) je, završivši Odjel za unutarnju arhitekturu zagrebačke ŠPU (1958.) kratko vrijeme radila u Zagrebačkoj tvornici pokućstva, da bi potom od 1960. do 1980. u osječkoj Tvornici namještaja („Mobilia“) „Ivo Marinković“ (nasljednice Povischilove „Prve jugoslavenske tvornice savijenog pokućtva“ utemeljene 1884.) ostavila duboki i trajni trag u oblikovanju pojedinačnih stolica i sobnih garnitura. Završno radno desetljeće provela je u zagrebačkim poduzećima „Šipad“ i „Solidarnost“ (1980. - 1991.).

Izložba putem fotografija pokazuje dizajn njezinih najpoznatijih sobnih garnitura (Osijek III, 1967.), blagovaonica i kuhinja , te vrlo popularnu dječju sobu „Pipi“ (1972.). Nazvana prema domišljatoj i svojeglavoj junakinji iz romana Astrid Lindgren „Pipi Duga čarapa“, dječja soba Pipi je često nazivana „garnitura koja raste s djetetom“, jer su je resile osobine kao „varijabilnost, komponibilnost i multifunkcionlnost“ zahvaljujući kojima se mogla prilagoditi „svakom prostoru i raznim potrebama zavisnim od dobi djeteta“(Brdar Mustapić).

Mogla se mijenjati duljina kreveta, podešavati visina pisaćeg stola i nagnutost plohe, ljestve za penjanje na krevet služile su ujedno kao nosač za police, ploha ormara koristila se kao ploča za šaranje, a izrazita crvena boja djelovala je vrlo živopisno. Osim obilja fotografija garnitura i originalnih nacrta za pojedini proizvod, na izložbi se mogu vidjeti pojedinačne stolice („Dora“, „Kristina“ , „Akros“) i elementi za odlaganje (većina u vlasništvu autorice Blaženke Kučinac i tek ponešto iz MUO), a svakako su kuriozitet njezini drveni školski radovi (kutijica i tanjurić). Cjelokupni   grafički i predmetni materijal je izuzetno pregledno postavljen (Ksenija Jurinec) što omogućuje dobar uvid u autoričino stvaralaštvo. Upravo zbog izvanredno osmišljene izložbe, ne mogu se ne zapitati , gdje su pohranjeni radovi Blaženke Kučinac , osim u njezinom vlasništvu?!

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Gospodarstvo