DHMZ: Sunčano uz promjenljivu naoblaku
HAK: Pojačan promet na A2 i A3
Predsjednički izbori: Od ponoći na snazi izborna šutnja
Svjetski dan Brailleovog pisma - važnost zakona o hrvatskoj brajici
Večernji list: Cijene nekretnina rastu, obiteljske kuće ponovno su hit
Ledenjaci na Novom Zelandu posmeđili od požara u Australiji
Jutarnji list: Klemm ide u zatvor

  Kazalište Virovitica

Priča o Adamu i debelom poštaru

  Olga Vujović           21.06.2019.         1590 pogleda
Priča o Adamu i debelom poštaru

Nastavna baza Akademije za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku,  piše na nevelikoj prozirnoj ploči pričvršćenoj na fasadi uz ulazna vrata Kazališta Virovitica, čime je ovo kazalište promovirano u stalnu kazališnu scenu izvan fakultetskih uvjeta. Na taj su način studentske ispitne predstave dovedene u odgovarajuće profesionalne uvjete, ali i prilika mladim glumcima da se ogledaju pred publikom koja mari samo za predstavu, ne poznaje ih osobno (vjerojatno) i ne mora im nužno biti naklonjena (prijateljski navijački orijentirana).

Možda je pomalo neobično da se u Osijeku nije naišlo na sličnu suradnju u postojećim kazalištima, ali kako je kazalište Virovitica već surađivalo s osječkom Akademijom (predstava „2.14 h“) i svoj glumački ansambl širi upravo glumcima iz spomenute Akademije, onda ova gesta nije tako neočekivana.

Večer nakon jutarnjeg otkrivanja spomenute ploče (7. 6. 2019.), premijerno je izvedena prva zajednička predstava u novom ozračju, tekst britanskog pisca Dennisa Kellya (1970.) „DNK“ u režiji bugarskog redatelja Petra Kaukova (1970.) čime je ujedno otvoreno 16.virovitičko kazališno ljeto (7.6.-30.6.2019.). Usprkos velikim riječima na otkrivanju ploče i najave tijesne buduće suradnje, na večernjoj predstavi (koja bi trebala biti konačni čin i cilj dogovora) nije bilo čelnih ljudi Akademije, a što se tiče grada… Tekst govori o grupi maloljetnika koja gnjavi Adama, jednog od njih, dok ga ne otjera u smrt. Da bi se prikrili, izmišljaju priču o debelom poštaru, čak nalaze odgovarajuću osobu i namještaju „dokaze“.

No, Adama zapravo nije mrtav i tu tek nastaje najjeziviji dio priče… Osim same priče o Adamu i debelom poštaru, pratimo sudbine pojedinih likova (nažalost, u pratećem programu ne postoji podjela po ulogama), njihove želje i nadanja, strahove i karakterne profile, što ovi mladi glumci iz klase glumice Tatjane Bertok – Zupković vrlo uvjerljivo dočaravaju.

Scena je opremljena dvjema klupama (Krešimir Tomac), osobe su odjevene s naznakama uniforme (Krešimir Tomac) kao što je , recimo, kravata i svjetleća narukvica kao znak pripadnosti razredu odnosno grupi, glazba je zanimljiva (Milen Kukosharov), dok se režija svodi uglavnom na promjenu osvjetljenja (Damir Gvojić) u sklopu kojih se mijenja raspored klupa i likova.

Ono što veseli u ovoj predstavi su glumci, osobito izvanredan Goran Vučko kao pronicljiv , šutljiv i nedodirljiv   Phil, samonametnuti vođa i mozak opačina. Philova mirnoća je zastrašujuća, njegove su geste suzdržane (neprestano nešto žvače) no nadmoćan u svojem nastupu, predstavlja prototip okrutnog manipulatora usmjerenog samo na jedan cilj: očuvanje grupe. No,odjednom izranja pitanje, je li važnija grupa ili pojedinac? Protutežu Philovoj šutljivosti i mirnoći čini njegova djevojka, brbljava i naivna Leah, sjajna mlada, zaigrana Matilda Fatur. Upravo njihova različitost podcrtava pojedine odlike njihovih likova i dok se Vučko već pokazao kao glumac dorastao izazovima, Fatur mi djeluje kao glumica naglašeno velikog potencijala (vrijeme će, nadam se, pokazati da sam bila u pravu). Osim Vučka i Sare Lustig koji pripadaju glumačkom ansamblu virovitičkog kazališta, svi drugi protagonisti su „akademci“: Ana Cmrečnjak, Šime Irin Rabar, Toni Leaković, Mihael Elijaš (vrlo zanimljiv), Andrija Krištof, Silvijo Švast, Jura Ruža i Marijin Kuzmičić.

Dolazak Kellya na pozornice hrvatskih kazališta („Obitelj“, HNK Split, ožujak 2019., „DNK“, Kazalište Virovitica, lipanj 2019.) predstavlja zanimljivo (stihijsko?!) događanje, dobrodošlo u našoj kazališnoj sredini (vani ga izvode od 1997., a i nagrade mu nisu nepoznanica) i kako sam uvijek tvrdila, manje su kazališne sredine uvijek bile fleksibilnije u gradnji repertoara. Opet malo proricanja: opadanje tempa predstave „DNK“ vjerojatno će ukloniti učestalo igranje, jer bez obzira na mogućnosti mladih glumaca, „praksa radi majstore“.

 

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Kazalište Virovitica



Virovitica.net koristi kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na portalu Virovitica.net kliknite ovdje.