Žurnalistička legenda par excellence Franjo Fuis (1908 – 1943), rođenjem Virovitičan, smatra se najplodnijim, najpopularnijim, pa i najbriljatnijim imenom hrvatskog novinarstva u desetljeću koje je prethodilo Drugome svjetskome ratu.
Legendarni Fra-Ma-Fu, pseudonim kojim je Fuis najčešće potpisivao svoje uratke, bio je naglašeno svestrani novinar. Pisao je reportaže, crtice, putopise, feljtone, intervjue, strip scenarije, novele, pjesme, čak i dramske tekstove i filmske scenarije. Bujne mašte, izuzetan stilist, kojem lakoća, čitkost i uvjerljivost nije izblijedjela niti do danas, s izraženom socijalnom notom i emotivnim, pa i „ljevičarskim“ pristupom protagonistima kojima se bavio ili koje je sam stvorio u svojoj mašti - bio je omiljen kod publike raznih generacija.
S obzirom da se ove, 2013. navršava 105. godišnjica rođenja, odnosno 70. godišnjice njegove smrti, udruga za očuvanje baštine i popularizaciju hrvatskog stripa „Art 9“ iz Zagreba odlučila je Fuisa predstaviti kao književnika. Zapravo, kao spisatelja avanturističkih romana. Utoliko prije, što su Fra-Ma-Fuovi romani kasnije pretočeni u stripove, u remek-djela devete umjetnosti koja su simbiozom fabule, scenarija, crteža i strip-režije (za ovo potonje zasluge prije svega pripadaju Andriji Mauroviću) predstavljala kreativni vrhunac ondašnje europske produkcije.
Drugim riječima, ideja „Arta 9“ je da ovim stripofilskim i kulturološkim projektom pred današnju publiku iznese i promovira onaj segment Fuisova stvaralaštva koji je više-manje ostao zaboravljen, pa i neotkriven, te slijedom toga je i – nepoznat!
Objavljivanjem u formi knjige „Velike gladi u plemenu Gula-Gula“, što je ujedno i prvo ukoričavanje nekog Fuisovog romana u zasebnu cjelinu, „Art 9“ simbolički obilježava i 75. godišnjicu početka izlaženja tjednika „Mickey Strip“ – jednog od najvažnijih i najbolje uređivanih strip-projekata pionirskog razdoblja hrvatskog, ali i stripa na širim geografskim cjelinama. Upravo je Franjo Fuis bio inicijator i urednik „Mickey Stripa“. Njegov izvorni pustolovno-egzotični roman u nastavcima „Velika glad u plemenu Gula-Gula“ koji je startao u prvom broju bio je nema sumnje među redakcijsko-izdavačkim adutima novog tog zabavnog lista.
Dvije godine kasnije „Velika glad u plemenu Gula-Gula“ je adaptirana u dnevni strip u nastavcima. Fuis je, dakako, napisao scenarija, dok je crtač Andrija Maurović – isti onaj likovni umjetnik čije su ilustracije (ukupno njih trideset, a sve su objavljene u knjizi) popratile premijerno izlaženje romana u „Mickey Stripu“, makar nigdje nije bio potpisan. Sumnji u atribuciju autora ilustracija nema, kao što je savršeno jasno da iza kolor naslovnice „Mickey Stripa“ s motivom iz romana (koju je, nakladnik. nota bene, iskoristio za cover izdanja) stoji isto Maurović!
U knjizi opsega 192 strane, u tvrdom uvezu, Veljko Krulčić je napisao opširnu studiju „Franjo Fuis – najbolji scenarist klasičnog razdoblja hrvatskog stripa, ali i sjajan spisatelj“, u kojem otkriva čitav niz novih i dosad nepoznatih detalja iz života i stvaralaštva Fra-Ma-Fua, uključujući i autorstvo pojedinih strip-scenarija. Krulčić zaključuje: „Franjo Fuis definitivno je najvažniji i najbolji hrvatski strip scenarista u njegovom pionirskom i klasičnom razdoblju, od 1935. do 1945. godine“.
Kraćim tekstom kao ilustrator u knjizi predstavljen je i Andrija Maurović, najbolji i najčešći Fuisov suradnik u razdoblju od 1936. do njegove prerane 1943. godine u avionskoj nesreći prilikom odlaska u partizane.