KOLAR inflacija je odgovornost Vlade, ne može se prebaciti na trgovce
Sindikati upozorili na probleme u obrazovanju povodom Međunarodnog dana obrazovanja
HAKOM-ova brošura Ključevi sigurnog interneta za 50.000 učenika
Nova TV priprema ponudu za dodjelu nove koncesije
Sabor u petak glasa o vraćanju Josipa Dabre u saborske klupe
Uručeni Sporazumi o preventivnim pregledima za hrvatske branitelje za 2025.
SLJEPĆEVIĆ Naš film govori i o situaciji u kojoj smo danas

  Kazalište Virovitica

Krčmarica Mirandolina" na virovitičkoj sceni - četvrti puta!

        28.02.2003.
Krčmarica Mirandolina" na virovitičkoj sceni - četvrti puta!

VIROVITICA, 28. veljače - Na sceni Kazališta Virovitica večeras je premijerno izvedena "Krčmarica Mirandolina", tekst Carla Goldonija napisan još prije 250 godina, 1753. godine.
U programskoj knjižici redatelj predstave Dubravko Torjanac ovako je opisao svoje viđenje ovog kazališnog djela, koje se u Virovitici uprizoruje četvrti puta: "Komediju LA LOCANDIERA izvodimo u aproksimativno shvaćenim i široko pojmljenim dvadesetim godinama dvadesetog stoljeća. Između dva rata. Onog prethodnog i onog budućeg. U situaciji u kojoj se i sami nalazimo, između dva rata, nekog prethodnog i nekog budućeg. U situaciji u kojoj je zapravo i napisana, između ratova, jednih prethodnih, a drugih budućih.
Vremena spokoja i nedužne zabave obično su kratki predasi u kojima se prohujala nespokojstva još nisu ni stišala, a već nas nove trublje zdušno zadužuju idućim nezabavnim i olovnim vremenima: kriza je - nisu više ovo ona vremena - moj i vaš novac jednako vrijede - imati može bilo tko - kupovao sam kad su ovakvi kao vi prodavali - čovjek vrijedi onoliko koliko ima novaca - protekcija! protekcija! - eto, tako frazirajući dva zaljubljena takmaca raspravljaju i o privatnim, a i o društvenim vrijednostima, raspravljaju o svojim adutima koje će prosuti pred noge odabranici svoga srca.
U tim našim aproksimativno shvaćenim i široko doživljenim međuratnim vremenima, uz zvukove raga i dixielanda, mi ne vidimo ništa od prohujalog nespokojstva, ne vidimo ništa ni od budućeg. Nalazimo se zapravo u Vitezovoj situaciji u drugim prizoru prvog čina: žena pred njime rastapa se od tople iskrenosti. No ono što zatim smjesta postaje jasno: od iskrenosti u fukciji zavođenja i manipuliranja, e da bi postigla to da se mizogin u nju zaljubi.
Manipuliranje osjećajima? Dakako, nedužno i nevino, tek u pitanjima ljubavi. No ipak, već dvjestotinjak godina priznata građanka, žena Mirandolina, zaslužuje li ona ipak u trećem činu onaj epitet «kriminalka» kojom je iz sveg grleno krsti Vitez? Jer što Mirandolina radi? pa tek jedno: savršeno odgovara muškim fantazijama, uprizoruje svakom od četvorice muških u svojoj gostionici «njegovu» Mirandolinu. Svjesno. I to «svjesno» njezino je oružje, tako ona kao žena preživljava. I u sebi, i unutar macho-svijeta. Postaje li u dvadesetim godinama igra spolova borba spolova? A danas?"
Redatelj Dubravko Torjanac za virovitičku je postavu prilagodio prijevod "Krčmarice Mirandoline" Drage Ivaniševića.
Naslovnu ulogu Mirandoline povjerio je Snježani Slavić, Viteza igra Draško Zidar, Fabricia Srećko Berec, Markiza Igor Golub, Kontea Antun Vrbenski, Ortenziju Biserka Vrbenski, Dejanira Vlasta Golub, a kuhara Carla Danijel Dumenčić.
Scenu je osmislio Ivan Duić, kostime Ruta Knežević, a oblikovatelj svjetla je Damir Gvojić.

Komentari




Još iz kategorije Kazalište Virovitica