Banner
DHMZ: Oblačno uz povremenu kišu
Danas besplatan ulaz u Muzejsko-memorijalni centar Dražen Petrović
Večernji list: Stočari po utovljenoj svinji gube 600, a junetu i 2500 kn
Petero članova Znanstvenog savjeta ogradilo se od istupa Gordana Lauca
Centar i GLAS: Zakon o obnovi je neprovediv, a njegove izmjene još jedna obmana
Marić (SDP): Želi se potezom pera bolnice oteti županijama
MORH poručio Milanoviću da poštuje zakone koje je donijela njegova Vlada

  Kultura

Izložba o nevolji

  Olga Vujović           16.01.2021.         2775 pogleda
Izložba o nevolji

Svojim je dizajnom godina 2020. budila raznorazne asocijacije, a ukoliko je još predstavljala neku zgodnu obljetnicu, bila je sjajna za najave. Zagrebačkom Muzeju za umjetnost i obrt punila se 140-ta obljetnica od utemeljenja (17.2.1880.) mada je sama zgrada, djelo graditelja Hermanna Bollea (1845.-1926.), završena 1888. (zgoda za novu obljetnicu).

Jaki zemljotres u proljeće 2020. (22.3.) oštetio je veliki dio muzejske zgrade, pa je ideju o svečanoj izložbi zamijenila nužnost zbrinjavanja zbirki i zgrade. Međutim, kako su muzejski ljudi žilava čeljad, ipak su se odlučili za izložbu kojom bi podsjetili na muzejsku djelatnost i razloge čudnom postavu, pa je tako u prizemnim dvoranama otvorena izložba „Protreseni MUO – od potresa do potresa 1880.- 2020.“(24.11.2020.- 17.2.2021.).

Iako prve spomenute godine zgrada nije pretrpjela nikakvu štetu (jer je nije bilo), u drugoj su oštećenja osjetna, što se doslovno može vidjeti pri ulazu na izložbu, kako na zidovima tako i na najkrhkijim predmetima, poput onih iz zbirke stakla. U nastavku su izložene starinske kutije u kojima su nekada bili dopremljeni muzejski predmeti, potom predmeti čija su oštećenja na granici neupotrebljivosti, a sve je to upotpunjeno brojkama vezanim uz potres ispisanim po zidovima.

U sobi koja sadrži informacije o MUO kao začetniku brojnih muzeja i obrazovnih institucija, posjetitelj postaje svjestan važnosti i utjecaja ovog izuzetnog muzeja. U završnoj izložbenoj prostoriji pod je nakrcan „nečim“ prekrivenim plastičnom folijom… Znatiželjnici će lako otkriti da se radi o ležećim drvenim sakralnim kipovima, pa vjerojatno njihov položaj simbolizira nemogućnost daljnjeg pada i mogućeg oštećenja.

Druga izložba prilagođena novi uvjetima odnosno zabrani posjeti zbirkama na katovima jest instalacija Pauline Jazvić „Top Dog / Underdog“ (5.12.. 2020.- 17.2. 2021.) iz ciklusa Suvremeni umjetnici u stalnom postavu MUO. Poznata i inače po svojim duhovitim rješenjima, slikarica je podnožje stubišta „zakrčila“ s dvadeset velikih bijelih kraljevskih pudlica , koje svojim rasporedom i veličinom priječe odlazak na katove i predstavljaju ljupku i postojanu barikadu.

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Kultura