DHMZ: Oblačno uz povremenu kišu
Večernji list: U Karlovcu se uselile prve dvije od 10 sirijskih obitelji
Jutarnji list: Dekanica Filozofskog kriva za uzmeniravanje na poslu
Kolakušić na Pantovčaku očekuje plaću od minimalno 70 tisuća kuna
Bernardić: Bilo bi bolje da predsjednički izbori nisu u vrijeme blagdana
Grubišno Polje: Na Sajmu sira 142 izlagača iz 13 hrvatskih županija
Čačić: Narodna stranka - Reformisti podržat će Milanovića

Ivica i Marica


  Etika svakodnevnice           Davor Suhan           28.08.2007.         3136 pogleda
Ivica i Marica
Prošlotjedni antikomunistički govor kardinala Bozanića, izgovoren u Lanišću, na 60. obljetnici smrti istarskog svećenika Miroslava Bulešića kojeg su 1947 godine ubili komunisti, izazvao je različite reakcije hrvatske javnosti. Jedni su Uzoritog napali žestoko za ono što je rekao, dodajući pri tome i ono što nije rekao, te mu baš u tom dijelu i najviše zamjeraju. Drugi su se pak oduševljeno složili sa svime što je izgovorio, i pritom također dodali još malo nečega što nije izgovorio, poprativši upravo taj dio najvećim pljeskom.

Ne uzimajući zaozbiljno ničija gledišta, a zanemarivši ono što su jedni i drugi kardinalu umetnuli u usta, i ja sam o svemu pokušao zauzeti osobni stav. Ne znam da li će se s mojim mišljenjem složiti prof. Jurčević i admiral Domazet, ali, prema mojoj procjeni, lanišćanski govor kardinala Bozanića čini mi se kao jedna veoma neoprezno sročena optužnica koja bi se cijeloj rimo-katoličkoj Crkvi mogla vratiti kao bumerang, i napraviti veliki nered u vlastitom dvorištu.
Možda griješim, ali evo po čemu ja to vidim:

Bozanićevu inicijativu za pokretanjem opsežnog sudskog procesa protiv komunista i njihove “mračne komunističke ideologije” za sada su svesrdno podržali neki hrvatski intelektualci i nekoliko političkih stranaka, ali, ako se cijela situacija otme kontroli i pređe granice Lijepe naše, za očekivati je da će se vrlo brzo formirati snažni obrambeni europski komunistički blok koji će svoju obranu zasnivati na kontraoptužbi, ustrajavajući na dokazima o nepravednoj raspodjeli povijesne krivnje koju je Crkva oprostila sebi i onima koji su uvijek bili uz nju, ali ne i drugima…I sad dolazimo do ključnog momenta glede moje teze o velikoj neopreznosti. Naime,ta kontra-optužnica mogla bi osvanuti upravo u vidu fotokopije kardinalova govora, pridržavajući se istog doslovno u svakom slovu, točki i zarezu, osim što bi se riječi – partija, komunisti, komunizam i komunistički, zamijenile riječima – Crkva, katolici, katolicizam i katolički. Ako malo bolje proučite govor vidjeti ćete da sve ima smisla.

Dogodili se tako nešto, desiti će se veliki obrat u cijelom sudskom procesu i katolički kler mogao bi, na vlastito zaprepaštenje, jednako tako skončati kolektivno na istoj optuženičkoj klupi na koju je posjeo komuniste, a rezultat cjelokupnog sudskog spora između njih i komunista završio bi prema svim procjenama, u najmanju ruku, neriješeno.

Za Crkvu koja je trenutno u debeloj prednosti nad dojučerašnjim oštrim (primarno političkim a manje ideološkim) suparnicima, takav ishod suđenja bio bi ravan porazu, jer, poslije toliko godina vodstva, pred licem povijesti biti izjednačen sa komunistima značilo bi da su ovi opet prešli preko Neretve…po drugi puta uspješno spašavajući sebe i svoje ranjenike.

Sve bi, međutim, bilo drugačije da Bozanić nije tako naivno postavio Crkvu u ulogu tužioca, te da se dosjetio kako bi bilo pametnije da umjesto Crkve istu optužnicu pokrene netko drugi (kao što je, recimo, neka udruga političkih stradalnika).
Crkva bi tada u potpunoj tajnosti iz pozadine mogla pomagati tužilaštvu, bez bojazni da se optuženi spomenu i njenog imena. Ovako je sama sebe dovela u opasnu situaciju da u eventualnom sudskom procesu bude na udaru komunističke protu-obrane. A krene li ta boljševička kontra-optužba (nesumnjivo potpomognuta savezničkim antifašistima, koji također imaju putra na glavi) crkvi se ne piše dobro, jer u ovoj svojoj inicijativi Bozanić je javno postavio jasne kriterije po kojima se trebaju vrednovati nečija djela i nedjela, i tu više nema mrdanja. Precizno je naveo povijesne kote sa kojih se ne smije skretati, kao i pitanja koja se ne smiju preskakati…u smislu: kakva im je bila ideologija i što se u ime toga radilo; tko je išao pravo a tko je išao krivo; tko je skrenuo iz uvjerenja a tko je skrenuo zato jer je izgubio pamet…itd., itd…Drugim riječima, sve ono što spada u vrstu pitanja od kojih se i Kaptolu i Vatikanu počne štucat kada im ih netko postavi.

Dakako, nije problem u štucanju. Danas se ionako mnogima štuca, ali nesumnjivo je da će optuženi komunisti igrati po sistemu – “ako padamo mi, padate i vi”, i sve to nastojati preokrenuti u svoju korist. A obzirom da je općepoznato kako je drug Lenjin (prema vlastitom priznanju) studirao metode Crkve i Inkvizicije prije nego je razradio boljševički sustav, komunistički odvjetnici vrlo lako bi mogli preuzeti kontrolu nad cijelim procesom. Već vidim cinične komunjare koji s lijeve strane sudnice svojim tužiteljima postavljaju unakrsna pitanja o heliocentričnom sustavu, te ih propitkuju o Ivici i Marici koji su spalili zločestu vješticu.

Zato bi, po meni, bilo puno mudrije da naša Crkva odustane od javnog progona dok je još vrijeme, te uspostavi s komunistima razumno primirje uz dogovor o međusobnom nenapadanju, a taj cijeli posao s pravnim i povijesnim sudovima neka ostavi našim povjesničarima i hrvatskom pravosuđu koji će to, bez imalo sumnje, obaviti temeljito i vrlo stručno.

Prije toga bi samo svakako bilo dobro završiti novi prijedlog zakona o rukovanju koji treba uskladiti sa europskim zakonodavstvom…Tako da si kasnije svi zajedno možemo čestitati a da se pri tome nitko od nas ne osjeća neugodno.

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.

7.9.2007. 8:31
Svi smo krivi jer šutimo.
www.sgz.hr.
5.9.2007. 17:53
Točno u potpunosti se slažem, ali većina je tiha.

SVJETSKA GRAĐANSKA ZAJEDNICA

RED, ZAKON I POŠTENJE
Forumaš
5.9.2007. 9:00
Ljudi otvorite si neki drugi forum i nastavite sa spikom. Ovo više nema veze s temom kolumne.
5.9.2007. 6:42
Ne trebaju zakoni učiti ljude poštenju. Nas koji želimo raditi i stvarati više je nego onih koji žele krasti.
www.sgz.hr.
4.9.2007. 18:27
To je isto dobra ideje, međutim kako to realizirati. Da li čvršćim zakonima, da li čvršćim provođenjem zakona, da li boljom plaćom? Kako motivirati ljude općenito, a pogotovo one koji danas u našem društvu o nečemu odlučuju, da ulaganje u poboljšanje zajednice i društva, nije uzalud bačen novac.
Kako objasniti onima koji vladaju da ulaganje u invalidne osobe, u problematičnu djecu u vladavinu zakona upravo njima isto koristi?

SVJETSKA GRAĐANSKA ZAJEDNICA

RED, ZAKON I POŠTENJE
4.9.2007. 11:59
Tako da pošteno radimo svoj posao kao da ne radimo za plaću, već svojim radom ulažemo u zajednicu i u zajedničku budućnost. Tako da se okrenemo onome pored nas i potrudimo se da mu pomognemo. Ne zato što nam je to posao, nego zato što nam je stalo da ova naša Hrvatska bude pristojna i uredna država. Sramota je da Hrvati prvi put u povijesti imaju svoju državu i da je ne znaju organizirati.
www.sgz.hr.
3.9.2007. 10:51
Bravo. U potpunosti se slažem. Međutim možemo mi ovdje deset dana mlatiti praznu slamu i krizizirati, to što si napisao je u potpunosti točno. Međutim, zanimaju me Vaši prijedlozi kako to okrenuti da doista imamo slobodno i demokratsko društvo. Kako da postignemo zadovoljno društvo sa zadovoljnim građanima? Eto molim Vas uključite mozak i dajte prijedloge. Očito su ovdje svi komentatori vro svijesni onoga što u našem društvu nije u redu, ali kako ga preokrenuti?

SVJETSKA GRAĐANSKA ZAJEDNICA

RED, ZAKON I POŠTENJE
3.9.2007. 10:37
Kako će sudac biti jači od političara, kad političar postavlja suca? Afere u sudstvu i skandalozne presude postale su pravilo. Na ovim prostorima ne možemo suditi ni crkvi ni komunistima ni zapovjednicima vatrogasaca dok nam se glave ne izluftaju od korupcije i političkih pritisaka. Sve je kod nas politika i ništa nismo naučili iz 60 godina iskustva s njom. Čovječe, dok god podobni budu imali prednost pred sposobnima nema ni pravog suđenja, ni prave škole ni znanosti ni povijesti, ostadosmo u srednjem vijeku i možemo samo spaljivati vještice.
www.sgz.hr.
2.9.2007. 15:34
I to NEPRISTRAN SUD. To znači da sudac, mora biti jači od političara, ali s druge strane svaka skandalozna odluka suca mora proizvoditi traženje društva i države da se to mijenja. Loše zakone i loše presude treba jako kritizirati i mijenjati. To je stalna dužnost i pravo građana ove države.
2.9.2007. 14:35
Odgoj,okruženje,stupanj školovanja,politička opredjeljenost i vjeroispovjest ta 5 faktora određuju naš stav i mišljenje što znaći da u datom trenutku može i skrenuti sa linije ali samo nakratko jer odrasla osoba se ne može više trajno uvjerit da ima pogrešno mišljenje,dakle možemo ovdje polemizirat i raspravljat do milje volje ali naš temeljni stav nemijenjamo.Svu poćinjenu nepravdu može samo sud procesuirat po slovu zakona.
J.E.
2.9.2007. 10:55
Pa o tome se, poštovani g. Suhene, cijelo vrijeme i govori.Ne o paušalnom i parcijalnom, već univerzalnoma ta je da nema prave slobode nema bez istine. "Istina i sloboda su ili skupa povezane ili skupa nesretno propadaju. U društvu u kojem se istina ne spominje i ne tražei ( već predložene vaša nagodba ) slabi svaki oblik istinskog ostvarenja slobode.

Ako ne dozvoljavamo istini , ako ne saznamo o činjenicama, kako uopće znati krivca. Možda je ona partizanka o kojoj sam pisao na dan oslobođenja Oriovca dobila naredbu pa je samo karika u lancu, a možda je samoinicijativno ubijala nenaoružane ljude.

Bez istine nema slobode. Kako suditi , ali ne znaš istinu.
Zaustavljanje istine je isto tako zločin.

Zar toliki koji su pobijeni nisu mogli, slijedom vaših prijedloga o "nenapadanju", sačuvati svoj život prihvaćajući zlo?

Dobro je što ste uvidjeli da tek nakon suda znamo tko je krivac.

A sud će reči svoje samo mu dopustimo!
Ne plašimo ga komunističkoj ujudurmom.
Davor
1.9.2007. 23:34
sgz, s tim se upotpunosti slažem.
www.sgz.hr.
1.9.2007. 23:11
Davore i Problem evo rješenje. Kada se zločin ne bude nazivao zločin Crkve ili zločin komunizma ili zločin fašizma, već zločin Marka Markovića, jer za počinjen zločin se nitko ne može pozivati na više interese, žrtve će dobiti svoj mir i spokoj. Nekažnjenim zločinima će doći kraj na ovome svijetu, kada se niti jedan zločinac neće moći sakriti iza sustava, niti ga oravdati interesom sustava
Davor
1.9.2007. 22:59
PROBLEM, rijetko kad repliciram, ali evo... U cijelom tekstu nema rečenice u kojoj se na bilo koji način relativiziraju ili brane zločini koje su počinili komunisti. Samo konstatiram da bi komunisti vrlo lako mogli uzvratiti protumjerom ako Crkva bude inzistirala na generalnom sudu kompletne povijesti komunističkog pokreta. Tada bi se morala zahvatiti i kompletna povijest katoličke Crkve koja drži visoku treću poziciju u povijesti najvećih zločina koje poznaje čovječanstvo. To je istina koju ne mogu pobiti niti oni sami jer na to neslavno treće mjesto umjesto sebe ne mogu upisati nikoga. Dapače, puno je izglednije da bi se mogli popeti za koje mjesto gore. Ako ta istina uđe u naše povijesne udžbenike, za Crkvu će to biti poraz. Unatoč takvim crnim mrljama u povijesti rimo-katoličke Crkve, osobno smatram da ta ista povijest ne pripada izvornoj katoličkoj vjeri, već je njezina zloupotreba. A to isto mislim i kada je u pitanju odnos komunizma i povijesti komunističkih pokreta. Donositi bilo kakve presude, a prije toga ne razgraničiti jedno od drugoga, znači počiniti veliku nepravdu prema poštenim komunistima i poštenim katolicima. Komunističke vlasti o tome nisu vodile računa, a Crkva se ponaša na isti način. “Onaj tko nije sa nama taj je protiv nas” – geslo je koje je prevladalo i kod jednih i kod drugih…i donijelo nam samo nepotrebne podjele kojih se ne možemo osloboditi niti danas.
Problem
1.9.2007. 14:12
Autor kolumne počinje temu krivom interpretacijom Bozaničeva govora.... odmah u uvodu Bozaničev govor naziva antikomunistički?!?!?!?
Kako to ne protumačiti zlonamjernim kada ovakva kvalifikacija nema veze s vezom, potpuno je bez argumenata, bedasta i vjerojatno proizlazi iz toga što kolumnista govor uopće nije čuo, niti ga pročitao ili ga ne želi razumjeti. On želi da mi polemiziramo o nečemu što je on krivo zaključio i pogrešno etiketirao? Iz toga, što nije istina, nadograđuje tezu o budućem možebitnom sudu i procesima crkve nad partijom i kojekakve gluposti.... Kolumnista konstantno u svojim kolumnama želi Crvu predstaviti kao jednu političku opciju, što su pola stoljeća radili i komunisti.... to Crkva nije.... i kako onda o tome polemizirati.
Dio "spornog" kardinalova govora odnosi se samo na licimjerje ljevičarskih kvazidemokrata koji u nedogled žele zločine komunizma opravdavati antifažizmom. Komunistički režimi pobili su najviše ljudi od postanka svijeta, a komunizam i antifašizam nisu isto!!! Ne vidim razlog da se konačno i to demistificira.
Zločin je zločin i za njega nema opravdanja, bio on od Crkve ili komunistički.
Zašto svatko, pa i kardinal, to ne može javno reči.... jel` zbog križarskih ratova, inkvizicije, Borgia...?
31.8.2007. 22:51
i treba se već jednom tjerat pravdu i napokon napravit ćisti raćun,zbog ljubavi
31.8.2007. 19:21
Upravo to i je problem,što se kod nas radi na preskokce i uvjek ono što nekome bolje odgovara.Zato stalno i tapkamo na mjestu zarobljeni povješću.Nevjerujem da se crkva želi time netkome svetit radi se o pravdi.
www.sgz.hr.
31.8.2007. 16:40
Ono što nas raduje, to je da je ovaj narod, obični ljudi poput tebe počeo misliti svojom glavom. To je veliki početak, ali našim ljudima fali hrabrosti i odvažnosti. Idemo ovakav primjer uzeti radimo svi mi u policiji. Ima nas recimo četrdeset ljudi. Sada ako deset ljudi pokušava zataškati zločin, ostaje ih još trideset. Tih trideset svakako može prevagnuti. Međutim problem je onih trideset ljudi će šutjeti, jer će si misliti, zašto da diže baš prašinu, a neče si razmišljati o stravičnosti zločina koji je ostavio velike posljedice na žrtvu. I zato ostaju žrtve kroz pojedina razdoblja koje nikada nisu dobile svoj mir i spokoj, već lutaju ovim svijetom tražeći pravdu.

SVJETSKA GRAĐANSKA ZAJEDNICA

RED, ZAKON I POŠTENJE
J.E.
31.8.2007. 15:41
Odgovarati Vama, poštovani g. Marti, bilo bi bježati od teme.Bježati od odgovornosti za zločine što su ga komunisti, komunisti-antifašisti, atifašisti počinili nad golorukim narodom. Čak i 1947. godine kada su zaklali istarskog svećenika .Svećenik, Miroslav Bulešić smetao je kao Božji sluga i fašistima i komunistima i onda , 1947. kao što im smeta i danas.Dodajmo ovoj sviti i liberale. Oni ni ne taje svoj bezbožni svjetonazor.

A tko će ako ne Crkva tražiti istragu za monstruozna umorstva svećenika.
Tko?
Istražiteljsko novinarstvo ?

Političke stranke ?
Civilno duštvo?

Pa zašto to do danas nisu učinili.
Možda jesu, ali bez javnosti jer medijima nisu vlasnici rekli da smiju.(o tome obavještavati)
Ali da smiju ušutkivati, da smiju ignorirati, da smiju ismijavati, toliko i sami znaju.
Istina, ima i hrabrih ali nisu ni blizu kritičnoj masi.

Ohrabrimo ih.
Istina oslobađa.
Trajno oslobađa.
bb
31.8.2007. 15:36
S pažnjom, kao i uvijek kada su u pitanju tekstovi g. Suhana, sam pročitao i ovaj.
Teza koja je iznijeta je realistična. To bi se stvarno moglo dogoditi.
Zanimljivo kako Crkva ( a ne samo ona) šuti na zločine što ih je na ovim prostorima počinila druga strana - fašistička. Zar su ti zločini manje važni ili se možda nisu dogodili?
Tekst je zanimljiv i nimalo površan. Polemičan je što je autoru bio i cilj. U svakom slučaju meni je zanimljiv s tezama o kojima vrijedi razmisliti. Bravo Davore.
Marti
31.8.2007. 13:56
Hvala ti na trudu J.E. Ali to nije odgovor na moje pitanje. Ono je bilo sasvim konkretno. Odgovor je jasan svima ali ga se katolici boje izgovoriti. I Problem je zanijemio jer bi mu to sigurno uzdrmalo vjeru.
J.E.
31.8.2007. 12:15
U Matejevom evanđelju Isus nam donosi osebujnu prispodobu. o čovjeku koji je dobrim sjemenom zasijao svoju njivu.
"- Dok su njegovi ljudi spavali, dođe njegov neprijatelj, posije usred žita kukolj i ode. Kad usjev uzraste i isklasa, pokazuje se i kukolj." (Mt 13,25-26).
Sluge čovjekove htjeli su poočupati kukolj no on im odgovori:
" Ne! Da ne biste sabirući kukolj iščupali zajedno s njime i pšenicu. Pustite nek oboje raste do žetve." (Mt 13, 29-30).
Postoji čežnja za čistim, za čistotom. Idealnim djelom. Crkva je izmješana zajednica koja se sastoji od pobožnih i od griješnika. U žetvi se odlučuje što sa "kukoljem".
Oni koji su tražili da sami odijele pšenicu od kukolja, nisu ništa razumjeli.
Nanijeli su samo, recimo primjer veliku, veliku nepravdu ženama, spaljujući ih kao vještice.
Učinili su to prema svome, nečistom srcu.
To je stav Crkve.
Crkva se isto tako očitovala i o pogrješkama papa.
Velik je broj naslova, a sam znam samo nekoliko iz povijesti Crkve u kojima se Crkva očituje o njima.
To nije tajna.
Toliko da ne ostanete bez odgovora , poštovani , Marti.
Ne ispričavam se zbog dužine komentara. Ono što dopuštam sebi, dopuštam i drugima.
(Ne mogu se sjetiti knjige koju sam o tome pročitao.Ipak možda: Veliki jubileji, autorica je žena, imena se ne sjećam,naša ( ako smije) i živi u Rimu.)
30.8.2007. 18:54
I da zaključim po meni pravo čovjeka, je iznad svih drugih interesa i to treba svakome, kao i državi postati od posebnog interesa i zaštite
Darko Duga
30.8.2007. 18:53
E da i ono što nitko nije mogao razumjeti, nakon što su mi klamali na sve mile načine, ova udruga i ja osobno se je jedina založila za policajce koji su ostali na ulici, pisala molbe i osobno sam se molio i zagovarao te ljude i njihovu djecu, jer na kraju bilo normalno dxa umru od gladi. Njihovi kolege koji su svaki dan sa njima bili zajedno su ih zaboravili ostavili. I zato apeliram na sve Vas koji ovo čitate, da shvatite da prava čovjeka su kategorija gdje jednostavno ne smije se ostaviti čovjeka na milost i nemilost, da na kraju umre ostavljen od svih, bez obzira što je on bio prije, a što će biti poslje.
Darko Duga
30.8.2007. 18:46
Eto vidiš pogodio sam da si mislio na neku drugu udrugu. Ne ulazeći u tvoj stav prema drugoj udruzi važno je napomenuti da sam ja za to vrijeme sjedio cijele noći po policijskim stanicama ustrajući da izvre Zakon koji nalaže da se maloljetna osoba mora vratiti kući poslje 22 sata. Zatim sam pokušao pomoći maloljetnoj osobi koja zbog dušebrižništva, a još više nemmara svih nikome više nije bila dostupna. Djetetu koje bi trebalo ići u četvrti razred, a ostalo je u prvom sam pomogao izgovarati ispravno riječi. Pomagao sam branitelju sa spomenicama i ratnim putovima, za kojeg je bilo normalno da na kraju živi bez struje u mraku. Prodavao sam časopis udruge od kuće do kuće, slušao što imaju za reči, kada ih nitko nije htio saslušati. Zaozeo sam se za desetoročlanu obitelj da im se sagradi na račun općine i županije kuća, jer im se rušila na glavu. Još u samim počecima sam sjedio u pritvoru, jer eto samo sam ja ustao protiv nepravednog vođenja sudskog procesa, pa sam još ispao i normalan, a nisam trebao biti. Čovjeka koji uopće nije bio greškom administarcije upisan u knjigama, sam uspio natrag uvesti u društvo. Nisam se bavio politikom, ali bi sutra podržao onu stranku koja bi doista stala svojim djelovanjem iza našeg djelovanja. Ako ti se hoće bioti predsjednik, mogu ti sutra poslati potpise, pa predsjednikuj, ali radi to pošteno u interesu ovih građana, a ne samo svojem vlastitom interesu.
Marti
30.8.2007. 18:35
Dečki držite se teme. Do sada je bio zanimljivo. A ja još čekam odgovor na moje pitanje.
Stjepan
30.8.2007. 18:20
Kao što ni svi prsti na ruki nisu jednati tako je i s mnogim stvarima u životu pa i s udrugama. Teško je o tome govoriti općenito, te sve trpati u isti koš. Ja znam udrugu pod nazivom Jurist Protecta. Dok bi cilj i programska načela te udruge svrstao u hvalevrijedne ideje i ciljeve, ali sve to dolazi u pitanje kada se njegov vodeći kadar u biti svodi na njenog vjerovali ili ne doživotnog predsjednika. Nije to tako po statutu te za čefove i samovolju jedne osobe stvorene "privatizrane" i svrsishodne udruge zvučnog imena Jurist Protecta, ali u naravi je to tako, a kada se tome doda da se je taj "doživotni" predsjednik udruge istovremeno bezbroj puta neuspješno okušao u politici, na primjer kandidatura za zagrebačkog gradonačelnika, saborskog zastupnika, ili prisavsku foteljicu na hrvatskoj državnoj televiziji onda mislima da su udruge nepoznanice od kojih se najblaže rečeno treba odnositi jednako kritično kao prema vječnim blejavcima sa stranačkih lista.
30.8.2007. 18:01
Valjda si mislio na ove udruge koje uredno svake godine na početku cuknu lovu nema ih nigdje. E vidiš, ova odruga svaki svoj račun može opravdati i nema tu da se ne zna gdje i u koga su otišli novci.
Darko Duga
30.8.2007. 17:56
Odgovor Stjepanu. Nemoj miješati kruške i jabuke. Ovoj udruzi, pa ni meni osobno ne možeš isto spočitavati, jer to nije istina. Istina je da tebe nema u članstvu Svjetske Građanske Zajednice i istina je da kada i poduzmemo akciju i stanemo kako ti to kažeš, nas je tako zanemariv broj da to nema smisla. Međutim mi smo stalno među građanima i kako nas je relativno malo puno smo napravili. Uostalom nas djela hvale, a to možeš pročitati i na www.sgz.hr. što je samo mali dijelić onoga čime se bavimo.
Darko Duga
30.8.2007. 17:49
Odgovor J.E-u. E upravo te razlog zbog kojega si i ti član Svjetske Građanske Zajednice, ali poput mnogih drugih to se ne usudiš javno priznati. Za ovu rečenicu da postane stvarnost cit: "Što se nekomu nešto ne sviđa ili ima drugačiji pogled nije razlog izmišljanju progona neistomišljenika." ja se borim dušom i tijelom VEĆ DESET GODINA.
Darko Duga.
30.8.2007. 17:46
J.E.
30.8.2007. 17:04
Gdje je poštovani komentator "12.06,31" išćitao opasnosti da bi nekoga trebalo zapaliti kao u srednjem vijeku.
Pregledao sam još jednom sve komentare i nigdje, baš nigdje nisam našo potvrdu pa držim da je to konstrukcija.
Zar ne postoje komentari zato da se stvari rasprave i svatko ostavlja svoj trag.
Trag humanosti i univerzalnosti ili parcijalnih interesa.
Što se nekomu nešto ne sviđa ili ima drugačiji pogled nije razlog izmišljanju progona neistomišljenika.
Stjepan
30.8.2007. 14:58
Ma daj čovječe pun mi je kufer kojekakvih udruga i isusovaca koji misle da se svijet može mijenjati iz anonimnosti svoje čelempure. Volio bi da se ta Svjetska Građanska Zajednica počne dokazivati u stvarnom životu, a ne u virtualnoj propagandi i uranilovkama koje općem dobru i zajednici nisu od nikakve koriste. Trla baba lan da joj prođe dan, pričam ti priču, a kad treba negdje izaći na ulicu i osuditi lopovluk i nepravdu, ona se svi ti veliki agitatori i revolucionari pokriju ušima! Akciju baća, i baćice iz Svjetske Građanske Zajednice, akcija koja će se vidjeti i čuti na ulici i javnosti, a ne ekranim koji kao i papir sve podnose.
Darko Duga
30.8.2007. 14:24
Svaki sustav, pa i ovaj današnji ima dobre i loše strane. Koliko god se zakonodavac trudi stvoriti pravedno društvo i državu on to nikada neće uspjeti, ako sam ja ili vi kao građani neaktivni na temaljna kršenja prava čovjeka do vas. Osnovna misao neka vam bude da tamo gdje je danas vaš susjed, na način kako se krše njegova prava danas , sutra će se raditi o vašoj koži. Zato smo mi entuzijasti, budale bi neki rekli osmislili Svjetsku Građansku Zajednicu. To valjda jedina udruga u Hravtskoj koja nikada neće ostaviti čovjeka na cjedilu. Preći samo preko toga. Apreliram na Vas građane, da i vi budete takvi, jer uvijek se u konačnici radi o vašoj koži. Razmislite si o onome što se meni dogodilo i gdje su u biti izvori samog postanka zajednice kao građana koji žele bolje društvo, jer tome trebate uvijek težiti. Ja recimo DESET godina čekam da mi Porezna uprava dostavi rješenje po kojem mi naplaćuje porez. Nije li tragedija da ja nakon DESET godina moram pistai tužbu Evropskom sudu za ljudska prava, jer deset godina nisam dobio nikakvu odluku nadležnog tijela, ali usprkos tome mi Porezna uprava uredno naplaćuje porezni dug bez ikakve meritorne odluke. U nekim novinama sam čitao, kako se rugaju nekim zemljama, gdje vas mogu skratiti za glavu i bez nekakve pismene odluke, a tu pokraj vas ja bez ikakve odluke moram plaćati poreza. Dakle što bi bilo da smo uveli smrtnu kaznu. Bez ikakve odluke bi vam letile glave. Kako kršenja vaših, prava, kao čovjeka ima jako mnogo pozivam vas i predlažem vam da se i vi učlanite u našu udrugu i svi zajedno da si pomognemo stvoriti državu u kojoj se neće kršiti temeljna prava NITI JEDNOG ČOVJEKA. Stoga se slažem da o bilo kojem zločinu treba izaći na cestu, na krov i vikati, ako nitko ne želi slušati. Samo tako ćemo svi zajedno sretno živjeti.
Darko Duga
30.8.2007. 14:11
Problem
30.8.2007. 14:03
Pa, evo, pozovimo fra. Roberta da ti se očituje....
mada, ne znam da li je dozvoljeno kleru da javno progovara o nekim društvenim, svjetovnim temama... a pogotovo o politici??? To bi trebalo zabraniti, zaključati ih u sakristije i procesije ograničiti na crkvene hodnike.... kako je to nekada lijepo bilo u bivšim, humanističkim režimima ...
30.8.2007. 12:06
E,moj Davore,još malo ,pa bi te i zapalili kao što su i radili u srednjem vijeku!
J.E.
30.8.2007. 10:52
Kao, zašto se piše o autoru, kada se ne "kuži" o čemu se priča.

-"Po meni bi bilo puno mudrije da naša Crkva odustane od javnog progona, te uspostavi s komunistima razumno primirje uz dogovor o međusobnom nenepadanju, a taj cijeli posao s pravnim i povijesnim sudovima neka ostavi našim povjesničarima i hrvatskom pravosuđu koji će to bez , bez imalo sumnje, obaviti temeljito i vrlo stručno".
Kako se čitatelj ne bi upitao: Što je to s autorom, kakvu on vodu pije kad ne vidi ono što svi ljudi vide.
Problem žrtava antifašizma nije od danas. Bestidno predlagati da "naša Crkva " odustane od "javnog progona" možće samo osoba koja je u problemima.
Zašto se ne pitati o indoktrinaciji i o njoj ne ukazati onima koji koriste Internet.
Aluzije na povjesničare i pravosuđe ne izlaze iz uma koji želi dobro samom sebi jer se uvlači u spriralu obrane zla, a kako onda može pomoći drugima.

"S komunistima uspostaviti razumno primirje." poruka je debelo zaražena jer se samo neki odazivaju na to ime.. S kime onda razgovarati.

Ako se neki problem ne želi rješiti zbog utjecaja zločinaca infiltriranih u vlast, uključujući tu i sam vrh- tajne službe, onda se mora vikati s krovova , dok same kosti ne progovore.
Davor
30.8.2007. 10:45
Sa zanimanjem sam pratio sve komentare i ne mogu a da sve ne usporedim sa reakcijama na jedan drugi tekst koji je objavljen u kolumni Etika svakodnevnice. Radilo se o tekstu pod naslovom «Pitanje iz vjeronauka». Tada se javio fra. Robert Perišić sa veoma zanimljivim komentarima koji su umjesto prepucavačke diskusije potaknuli zanimljiv dijalog. Razlog tome je upravo taj što fra. Robert moj tekst nije shvatio kao provokaciju (barem se tako nije postavio), iako je tekst bio prepun ironije na račun jednog načina razmišljanja kod velikog dijela svećenika katoličke crkve u Hrvatskoj ( da nije tako primjer koji sam naveo ne bi bio vrijedan spomena, niti bih se njime pozabavio). No, svojim razboritim stavom i otvorenošću, fra. Perišić je tada veoma lijepo elaborirao istine i zablude, pokazavši kako je istinski duh katoličkog nauka potpuno suprotan onome na koji sam ja (mislim s pravom i velikim pokrićem) upro prstom. Meni je u biti to i bila namjera. Istaknuti onaj istinski evanđeoski lik katoličke crkve koji ponekad (bolje rečeno prečesto) od samog klera zna biti potpuno zagušen. Šteta što se ovoga puta fra. Perišić nije javio. Siguran sam da bi mu to i ovoga puta uspjelo, za razliku od ostalih sugovornika kojima to nije pošlo za rukom. Zbog toga sveukupnost ove dosadašnje rasprave nije urodila nekim dobrim plodom. Šteta! Sa svojim tekstovima nastojim uvijek navesti na dijalog kako bi se naizgled nepomirljive razlike u nekim vanjskim pogledima i poimanjima pokazale nevažne ako sve sugovornike iznutra povezuje isti humanistički poriv, što smatram kao istinitu činjenicu. Unatoč razlikama koje nas razdvajaju, nimalo ne sumnjam da bi se za nekim stolom na kavi vrlo brzo mogao naći, po istim pitanjima, sa svima koji su moj tekst ocijenili provokativnim i neprijateljski nastrojenim prema Crkvi.
(Ispričavam se na podužem komentaru)
Sandra
30.8.2007. 9:57
Problem, vidim da jako brineš o Davoru, ali Davor nije tema rasprave. No, to nije samo tvoj problem, već cijelog medijskog prostora. Kad ne kužimo o čemju se priča, onda pričamo o onome tko priča.
Problem
30.8.2007. 9:35
Ja bih bio sretan da Davor samo provocira, ali na žalost, on u to što piše stvarno vjeruje!!! On živi taj svoj jadni život propalih ideala, prepun životnih razočarenja, izgubljene vjere, izgubljen u prostoru i vremenu .... No, neka piše, jer ima dosta onih koji se u njegovom tumačenju stvarnosti pronalaze, liječe svoje frustracije i osječaju se sretni. Ipak ima koristi od njegova pisanja....samo daj....
Marti
30.8.2007. 0:43
Zašto meni nitko ne odgovori na pitanje? Je li toliko teško ili ne znate tko su bili navedeni Pape? Akoje to problem, nabrojati ću ja druge. Ima ih koliko hoćete. Ovu dvojicu sam slučajno izdvoijo. (za druga Staljina ste sigurno čuli)
29.8.2007. 23:58
Šta još se nije ućlanio,pa onda i nije baš hrabar,ali ima vremena mlad je on još.
Evo ja malo promislio i sjetio se novinarskih laži...
Poštovani J.E. s vremena na vrijeme sam bez razloga bio ajmo reći protiv vas,međutim vremena se mjenjaju sretnu se novi ljudi nove sudbine nova ohrabrenja,ljudi s istinskom vjerom u boga koji žive sada i sada pronalaze potrebnu utjehu,a pogotovo izljećenje duha za koje su duboko zahvalni.Moje viđenje ovakvog pisanja Davora Suhana je,napiši provocirajući tekst koji garantira dovoljno komentara i kolumna ti je ponovno najposjećenija,vidi prošle tekstove.Sramotno je da neki ateisti sebi prisvajaju socijalna dostignuća i blagodati radnog naroda,ako se ne varam to isto su ćinili u komunizmu nekakvi probisvijeti koji su prepoznali da se na taj naćin mogu raskomotit i uživat u tuđem radu.
S poštovanjem
www.sgz.hr.
29.8.2007. 21:59
Možda je Davor mlad i možđa prepovršno ulazi teške probleme, ali čestita mu se na hrabrosti. Davor Suhan otvara teme i tako potiče na razmišljanje o stvarima o kojima treba promišljati, ali se mnogi još boje razmišljati. Upravo otvaranje tema o kojima bi drugi najrađe šutili je ono privlači pažnu u spisateljskom radu Davora Suhana. Stoga neka tako i nastavi, ali neka pokuša temi dati više istraživačkog rada poput nas. Predlažemo da se Davore i ti učlaniš u našu udrugu.

SVJETSKA GRAĐANSKA ZAJEDNICA

RED, ZAKON I POŠTENJE
J.E.
29.8.2007. 20:46
Inkvizicija je dio katoličke prošlosti ili ako vam je draže prošlosti katolicizma.

A ono s "odbačenom" Deklaracijom Europskog parlamenta.
Marti
29.8.2007. 18:02
Poštovani JE. Nije samo floskula. Ista usporedba je kao: katolicizam i katolička inkvizicija.
J.E.
29.8.2007. 17:48
Poštovani Marti, nije spas u razlici : komunizam i komunistički režimi.
To je samo floskula. Zar ne?
J.E.
29.8.2007. 17:46
Kamo je to Vijeće Europe odbacilo Deklaraciju o totalitarističkim režimima.?

Kakove veze ima humorist Ćiće Senjaković s ozbiljnim stvarima.
Da od svetinje napravi sprdnju?

Neka on samo skače.
29.8.2007. 16:19
Gospodine Banac: Ima velike razlike u komunizmu i fašizmu. Svaki fašist je radio iste stvari i Nijemac i Talijan I Japanac i Ustaša i Četnik. U komunizmu je bilo razlika pogotovu u komunizmu u SSSR-u i Jugoslaviju i to zapanjujućih razlika u korist humanosti i Jugoslavije. Cijeli je svijet i SSSR-u priznao zasluge u obaranju najvećeg povijesnog zla Fašizma. Pa kako mi ne da ne priznamo zasluge sistemu poslije 2 svjetskog rata koji je u bivšoj državi bio ipak human. Pa zar Čerčil i Ruzvelt nisu rame uz rame sjedili na Jalti sa Staljinom. Porediti Tita i Staljina bilo bi zaista nemoguće.
Sandra
29.8.2007. 15:48
Đermano Senjanović-Ćićo, legendarni autor Dorinog dnevnika, Pometa i Teletine, trener i otac većeg dijela reprezentacije Bačvica u Piciginu (prema njegovoj izjavi - učio ih skakati u pola metra vode, u pedalj, pa u mokru krpu), novinar-kolumnist Slobodne Dalmacije, čiji humor treba propisivati kao psihoterapiju.
Marti
29.8.2007. 15:44
Izjava prof. Banca:"Ne možete biti antifašist, a da niste i antikomunist", je iznenađujuća za jednog sveučilišnog profesora, a pogotovo liberala. Sveučilišni profesor bi trebao razlikovati komunizam od komunističkih režima. Viječe europe upravo zbog toga je i odbacilo onu nedavnu deklaraciju na koju se netko poziva u jednom od gornjih komentara.
J.E.
29.8.2007. 15:25
A tko je pak sada taj Ćiće Senjaković?
29.8.2007. 15:22
dr. Adalbert Rebić nije autor ovog istraživanja. Zato ga nisam niti citirao. Ali to je manje važno. Postoje brojke pa neka ljudi sami izvedu zaključak. Zanimljivo je da su sva civiliziranija društva manje pod utjecajem crkve, dok tamo gdje crkva ima veći utjecaj u društvu imamo obratnu situaciju.
Sandra
29.8.2007. 15:15
Evo, evo i Aldaberta Rebića: - Kako je u nas dugo bio službeni, državni ateizam, tako se danas ateizam povezuje s komunizmom. U razvijenim zemljama, međutim, ateisti misle da im je Bog nepotreban jer imaju sve. Osim duševnog mira, pa ne čudi što ondje ima dosta psihičkih bolesti i nemira.
I još, totalno selektivno, citat meni omiljenog Ćiće Senjanovića: "Prof. Banac: `Ne možete biti antifašist, a da niste i antikomunist.` Mogu, profesore, mogu! Da samo vidite kako mogu."
J.E.
29.8.2007. 14:50
Uvijek i samo selektivno.
Zar se nije moglo citirati i dr. Adalberta Rebića
29.8.2007. 14:39
Pročitao sam baš jutros o tom istraživanju. Veoma interesantni podaci. Evo i djela komentara u istom članku Slobodne Dalmacije:..."Hrvatska se prema daljnjem tumačenju dobivenih rezultata u ovom slučaju ne treba ponositi prvim mjestom među najreligioznijim zemljama jer, prema Philu Zuckermanu, upravo nacije niske razine individualne i socijalne sigurnosti imaju najniže razine organskog ateizma.
"Visoka razina organskog ateizma snažno je vezana s visokim razinama socijalnog zdravlja, kao što što su niska razina ubojstava, niska razina siromaštva, niska razina smrti novorođenčadi, niska razina nepismenosti, kao i s visokom razinom obrazovnih dostignuća, per capita prihodima i ravnopravnosti među spolovima.
Većina nacija s visokom razinom individualne i socijalne sigurnosti ima najviše razine organskog ateizma, kao i obrnuto", stoji u zaključku istraživanja o ateizmu u svijetu."

Sandra
29.8.2007. 13:58
U Hrvatskoj najmanje ateista na svijetu - zaključak je nedavnog sociološkog istraživanja, već proglašenog kontroverznim (danas u Slobodnoj Dalmaciji). Prema njemu, sedam posto nas je ateista. Dr. Markešić s Instituta Ivo Pilar ima dobar komentar (!) i dodaje da je unatoč takvom izjašnjavanju, kod nas na misama tek 15 do 20 posto ljudi.
...
29.8.2007. 12:49
Crkva je najmanje pozvana da nekoga proziva dok prvo ne počisti ispred svoga praga. I u ovome ratu je šaptala o zločinima počinjenim od strane naše (hrvatske) vojske, jednako kao što je u II svjetskom ratu šaptala o ustaškim zločinima. I ja sam Hrvat, ali nisam katolik jer moju vjeru ne mogu vezati uz duhovnu instituciju koja se prema nepravdama odnosi selektivno. Mene ne zanimaju ni komunisti (staljinisti), ni šešeljevci, ni arkanoci, ni mladičevci. Želja mi je da se moj narod pročisti od fašista, šovinista i ultranacionalista kojima našai biskupi drže svijeću.
Papa Ivan Pavao II DA, Papa Benedikt XVII NE!!! Josip Juraj Štrosmajer DA, Josip Bozanić NE!!!
Don Ivan Grubišoć DA, don Anto Baković NE!!!
J.E.
29.8.2007. 12:23
Nekom se koincidencijom, neukusno je da sebe ovdje spominjem, dogodilo da u forumu o antifašizmu spomenim zlodjela komunista-antifašista koja nisu zabilježena.
Pa pitam, nisu li sinovi i kčeri, očevi i majke, rođaci i prijatelji zaintereseirani da se sudi svim onima koji su bez suda pobijeni i izmaskrirani, duševno i duhovno uništavani, ucjenjivani i zlorabljivani, zar nisu oni govorili i govore dok su živi i vape, vape da se sudi nizvršiteljima najgnusnijih zločina.

Iznenađujuće je, iako nište ne treba iznenaditi, jer svatko svoju plaću treba zaslužiti, da se sada dok su u Teznom , u Sloveniji detektira najveća grobnica bez suda pobijenih Hrvata, nađe eto, netko, gost u našem domu tko će nam pljunuti u obraz.
Ja, gospodine Suhan, i sada vidim mrtve mladiće u gaćama i košulji s ružama krvi. i vidim tu partizanku koja će "da baci bombu".
I mi djeca nikada više nismo jeli kruške slikovita naziva"anabirke" pod kojom su kosti bez suda pogubljenih
Nismo ih brali jer su cvale i dozrijevale vapeći za pravdom.
I Vi to što je uzoriti kardinal Bozanić naglas rekao a sav narod u molitvama desetke godina potiho šapće, nazivate naivnom ulogom tužitelja.
Ovaj narod ima povijesno pamćenje. I pamti svoje sjene i svoje svjetlo. I moli da se sjene ne ponove a svjetlo da svijetli.
Problem
29.8.2007. 12:03
Ispričavam se na insinuacijama, a primjedbu o podlosti ne prihvaćam. Ja bi tako i Davora mogao nazvati najgorim podlacem, jer kontinuirano Crkvi imputira potpuno negativan, loš i krivi značaj koji proizlazi iz njegova neznanja i neobjektivnosti. On time i mene vrijeđa na vjerskoj osnovi i narušava moje vjerske slobode. Ipak to ne doživljavam tako, jednostavno insinuiram da on nije podlac, nego da je samo površan, te osobne frustracije manifestira kao kvaziutemeljene stavove.
29.8.2007. 11:49
"Dogodili se tako nešto, desiti će se veliki obrat u cijelom sudskom procesu i katolički kler mogao bi, na vlastito zaprepaštenje, jednako tako skončati kolektivno na istoj optuženičkoj klupi na koju je posjeo komuniste, a rezultat cjelokupnog sudskog spora između njih i komunista završio bi prema svim procjenama, u najmanju ruku, neriješeno."

Ova tvrdnja nije tocna, jer zločini Crkve su otišli u zastaru.
J.E.
29.8.2007. 11:41
Nije li vijeće Europe reklo što misli o totalitarističkim režimima i obavezalo sve članice i on koje to žele postati što im je činiti?

Neki prizivaju Komintenu i polipe njene hidre da se probude. ali eto iz komentara je jasno je nakana Suhana jasna i bjelodana.
Ima on pravo. ima.

Nema, nisam znao.
Sandra
29.8.2007. 11:06
Davor je upozorio da postoji i drugi kut gledanja na stvari, slagali se s tim ili ne, to je uvijek korisno.
Problem, tvoje su primjedbe vrlo konstruktivne i kvalitetan prilog diskusiji, sa zadovoljstvom ih pratim. Ali ne razumijem tvoju potrebu da ih neukusno nakitiš insinuacijama i podlostima. Zar ne možemo raspravljati hladne glave?
I ja sam kršten, ali...
29.8.2007. 11:05
Moj osvrt odnosi se na komentar nepotpisanog čitatelja (treći po redu) koji kaže "Svi smo krivi jednako i mi koji smo se branili i oni koji su nas napadali po davno i dobro osmišljenom planu."

Pa sigurno da nismo krivi jednako, ali jednakost krivnje je ta da i mi i oni štitimo svoje zločince i imamo puno razumijevanja za njihova nedjela. U tome smo potpuno jednaki. Tako su se ponašali komunisti, a tako se ponaša i Crkva. Staljin i mnogi komunistički sekretari su bili zločinci, ali neka mi netko objasni ima li razlike između njih i rimskih papa koji su predvodili križarske ratove i režirali inkviziciju. A bilo ih je puno. Od 12 stoljeća pa do napoleonovih ratova. Zaslužuje li Papa Urban II ili Papa Grgur VIII naziv Svetog oca ili katoličkih zločinaca? Ima ih još, ali izabrao sam njih dvoje. Molim odgovor na to pitanje!!!
Problem
29.8.2007. 10:48
Bit će da se Bozanić izletio, slabo je obrazovan i ne poznaje povijest. Crkva inaće izleće s izjavama bez da se pripremi. Zato je Davor tu da to nama pojasni što su oni u stvari htjeli a što trebali reči. A zašto bi uopće crkva progovarala o svjetovnim temama.... bolje kuš!
Naravno, samo ako se govori o grijehu struktura, onda može, ali ako je nešto drugo (droga, prostitucija, glazba, ili grijesi komunizma) onda ne.
Ponavljam: Davora ne treba uzimati zaozbiljno kada se govori o kominizmu ili o crkvi. On o tome ima svoje mišljenje, poštivajmo ga, ali je stvarno plitko, površno i neobjektivno. Kada pročitate sve njegove tekstove na tu temu vidite da on s Crkvom ima "neki" osobni problem.... jako se u nju razočarao, nešto mu se osobno gadno dogodilo.... Nadam se da ga nije neki svećenik pedofil u djetinjstvu maltretirao....?
maleni
29.8.2007. 8:21
Iz cjelokupnog teksta se ne vidi smisao njegovog pisanja. Kada čovjek želi pisati o nekom problemu, dobro bi bilo da ga prouči. Davanje nekih kvazi teza bez ozbiljnog ulaženja u bit stvari daje lošu sliku o čovjeku.
Pitanje komunističkih zločina je doista pitanje koje se može proučiti iz prvih izvora jer postoje ljudi koji su ih doživjeli na vlastitoj koži. Crkvi predbacivati srednji vijek i stavljati ga u isti koš s dvadesetim stoljećem je zaista neprimjereno. Saznanja o svijetu i zemlji kao planetu su se odvijala postepeno i uz velike teškoće. I današnja moderna tehnologija ne daje pravu sliku o svjetu i njegovom postanku kao i o njegovoj sadašnjosti. Možda će se generacije poslije nas smijati našim stavovima o svemiru.
Komunistički zločini nisu bili ideološki, nego jednostavna borba za vlast, čisti totalitarizam koji je išao za tim da se protivnika jednostavno uništi, na bilo koji način, a najčepšće likvidacijom. I to je to.
xx
29.8.2007. 8:07
Zna se gdje je mjesto crkvenim poglavarima, a gdje političarima. Nećemo se vraćati u srednji vijek.
29.8.2007. 7:22
Bravo majstore obrane komunizma i zamjena teza. Ovo je isti rukopis sa kojim se piše i novija povijest Domovinskog rata i nastanka RH. Svi smo krivi jednako i mi koji smo se branili i oni koji su nas napadali po davno i dobro osmišljenom planu. dok je trajao II. sv. rat svi su činili zločine a komunisti su to nastavili do može se reći do silaska s vlasti ali to po tvome zaboraviti.
Problem
29.8.2007. 7:21
"Možda griješim, ali ..."
Zasigurno griješiš, kao i svaki puta kada se uhvatiš teme "komunizam-crkva". Tvoje mišljenje o jednom i o drugom temelji se na tvojim zabludama, mladalačkim razočaranjima i vjerojatno težim obiteljskim malformacijama u tvome sazrijevanju. Govorim ti to sasvim dobronamjerno i mislim da bi bilo mudrije i korisnije da se držiš svojih stručnih tema.... može i aktualnih, npr. kako su prošlih tjedana nastavnički sindikati unisono zaprijetili štrajkom kada im je prijetila teška opasnost od dijeljenja knjiga u razredima. Izjavili su da bi to za njih bilo poniženje!?!?! Da li time šalju dijeci poruku da je fizički rad, ma kako lagan bio, poniženje?
29.8.2007. 7:15
Dobro Davore,dobro!


Još iz kategorije Etika svakodnevnice



Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda kliknite na: