Banner
Reformist Čačić: Sramotno dovoditi u vezu zločinačku NDH s Domovinskim ratom
SABA: Raos izjednačio ustašku NDH s današnjom suverenom i demokratskom Hrvatskom
Oboljeli od rijetke bolesti srca i dalje čekaju dostupnost lijeka u Hrvatskoj
Plenković: Svi dijelimo vrijednosti jednakosti i poštivanja manjina
Milošević: Raosova izjava o NDH je sramotna
Milošević: Raosova izjava o NDH je sramotna
Jutarnji list: Postroženi uvjeti za gotovinske kredite

  Virkas

Gledat ćemo na Virkasu: Udovice, HNK Osijek

  vn           23.02.2022.         3593 pogleda
Gledat ćemo na Virkasu: Udovice, HNK Osijek

Treći vikend 18. virovitičkih kazališnih susreta otvara (četvrtak, 24.veljače) predstava Udovice poljskog dramatičara, književnika i karikaturista Sławomira Mrożeka u režiji Jasmina Novljakovića. Riječ je o metafizičkoj drami, nastaloj 1992. godine,  koja u formi farse tretira bit smrti, slučajnost i beznađe postojanja. 

"Kada smo razgovarali o tome kako želimo naći neku komediju koja nije prelagana, već ipak ima i neke druge slojeve, odmah sam se sjetio Mrożeka kao jednog od najznačajnijih svjetskih predstavnika crne komedije i teatra apsurda. On piše na način da svojim likovima ne daje osobna imena, već svjesno piše tipske uloge koje nisu individualizirani karakteri, i upravo zahvaljujući tome glumci su imali velik prostor da od tih tipova naprave žive i zanimljive ljude. Iznimno sam sretan da smo upravo u ovom sastavu radili na "Udovicama" i zaista vjerujem da će publika uživati u predstavi",  rekao je uoči svečane premijere (5.2.2021.) redatelj Jasmin Novljaković.

U ovoj crnoj komediji igraju Matea Grabić Ćaćić (Udovica Prva), Ivana Soldo Čabraja (Udovica Druga), Ivana Gudelj Tešija (Udovica Treća), Antonio Jakupčević (Gospodin Prvi), Aljoša Čepl (Gospodin Drugi) i Miroslav Čabraja (Konobar). Suradnik scenografa je Davor Molnar, za kostimografiju i scenski pokret zadužena je Jasminka Petek Krapljan, za glazbu Igor Valeri, a oblikovatelj svjetla je Tomislav Kobia.

Drama o dvije udovice čiji su muževi, čini se slučajno,  istovremeno umrli, temelji se na višestrukoj simetriji: sjedeći za kavanskim stolovima i pijuckajući, one čavrljaju  o svojim preminulim muževima, pri čemu koriste iste fraze i ponavljaju iste pokrete, oponašajući jedna drugu. Situacija se vremenom od uzvišene i tužne preobraća u smiješnu, čak luckastu, dok  Konobar poput „višeg bića“ sve prati i nadgleda. Međutim kada Konobar nehotice zamjeni poruke, udovice iz potpisa (Tristan i Romeo!) shvate da  je svaka od njih bila u vezi s mužem one druge. Nakon što su se propisno onesvijestile, konobar ih osvješćuje i odvlači na suprotne stolove od onih za kojima su do tada sjedile jer je njihove narudžbe (torta sa i torta bez šlaga) opet zamijenio. Udovice nastavljaju razgovor na dotadašnji način, svaka rečenica nalik je onoj prethodnoj s malom promjenom kako bi pripremila put sljedećoj…

Pod  naslovom  Tko ži, tko mrtav, kazališna kritičarka Olga Vujović je na portalu Kritkaz ustvrdila kako su osječke ‘Udovice’  smirena, čudna, pametna, šašava, uravnotežena i otkačena, ukratko, punokrvna predstava. U osvrtu Vrhunska kazališna simetrija u osječkom dnevnom listu Glas Slavonije, Mira Muhoberac zaključuje kako su ovaj tekst osječki glumci uprizorili bravurozno, ostvarujući intrigantne karaktere.

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Virkas