Primorac: U 2023. zaplijenjeno 70 tona duhana i 1100 kilograma droge
Uskoro bi moglo početi punjenje dijela Trakošćanskog jezera
Počeli radovi na gradnji vukovarske obilaznice
Šesnaest hrvatskih LGBTIQ+ organizacija ogradilo se od objave Zagreb Pridea
Bjelovarsko kazalište dobiva profesionalnu predstavu Čaruga
U veljači izdano 3,8 posto manje građevinskih dozvola nego lani
Dječja bolnica u Klaićevoj dobila novi MR uređaj, vrijedan gotovo dva milijuna eura

  Kazalište Virovitica

Glas Slavonije: Lice i naličje glumačkog života

  Olga Vujović           07.02.2006.         1585 pogleda
Glas Slavonije: Lice i naličje glumačkog života

Izbor “Garderobijera” u ozračju VIRKAS-a upravo je idealan, budući da je to dramska priča o kazalištu - o glavnim protagonistima, koji su nerijetko znatno slabiji od onih koji žive u njihovoj sjeni, o neuzvraćenim ljubavima, koje su jednako česte na “daskama koje život znače” kao i u običnome životu – piše Olga Vujović u današnjem Glasu Slavonije.

U kazališnoj kritici naslovljenoj “Prave se drame uvijek događaju iza pozornice” Ogla Vujović piše: Premda publika poznaje ovaj tekst iz filmske verzije, kazalište je drukčiji medij, pa je i izvedba na drukčijoj razini. Za razliku od uobičajenih pristupa kazališnim osvrtima, počela bih ovaj put od scene koju je Marin Gozze osmislio zaista izvrsno - nevelika i višenamjenska pokretna kulisa podjednako spretno dočarava sobu i predsoblje glavnoga glumca. Posebno je dopadljiva uporaba izvanpozorničkoga, “hodničkog” dijela, na kojemu se odigravaju “nevidljiva” događanja, budući da publika prati zbivanja izvan scene, a ona scenska samo čuje! Tu je zgodna redateljska doskočica s glumcem Goranom Košijem - u početku mu čujemo samo glas (dolazi sa scene), potom mu vidimo glavu (proviruje sa scene i iza zastora) i napokon ga vidimo u cijelosti, jer se situacija iza pozornice komplicira i nužna je dodatna intervencija...
Draško Zidar kao garderobijer Norman i Antun Vrbenski kao glavni glumac Sir prolaze u svojoj dvosatnoj glumi zaista vrlo široku skalu osjećaja - budeći u publici sućut i odobravanje, pokoji smiješak i - povrh svega - istinsku naklonost prema svojemu glumačkom umijeću. Norman je duboko nesretno biće, uljudan do komičnosti, zaljubljen u svojega Glumca, no i sam željan svjetala pozornice. Ali i previše preplašen da stane ispod njih. I kada Sir umire, iz njega izbija sva tuga i ogorčenje izazvani nikada uzvraćenim simpatijama. Zidar je taj lik sazidao kako samo on to zna. Samo zato što je u kazališnome programu na drugom mjestu, spominjem Antuna Vrbenskog tek sada - teško je, naime, u istoj rečenici na prvo mjesto staviti dva imena, a ovdje bi ona bez sumnje trebala stajati! Ostarjeli glumac, nekadašnji prvak koji sada gostuje po provincijskim dvoranama, svjestan svojega dna, a nevoljan prekidu, Sir je lice i naličje glumačkoga života - pozornicu istovremeno voli i strepi od nje, a ljude koji ga vole i okružuju omalovažava. A tek glas kojim Vrbenski sve to kazuje...
Iako sam najviše prostora dala likovima garderobijera i Sira, treba naglasiti kako se u ovoj predstavi prije svega radi o ansambl-predstavi, što znači da su svojim doprinosom uspjehu predstave (a predstava je doista uspjela!) pridonijeli Blanka Bart (glavna glumica kojoj je već svega dosta), Snježana Slavić (inspicijentica čiji je život kazalište progutalo), Helena Minić (glumičica koja iz ruševina pokušava za sebe izvući najbolje), Mijo Pavelko (opak tip koji, ipak, pomaže u nevolji) te Igor Golub i Goran Koši.
Možemo vjerovati redatelju Jošku Juvančiću kada je na kraju predstave ustvrdio kako Kazalište Viroviticu možemo ubrojiti u relevantna hrvatska kazališta, a uzajamne glumačke i redateljske komplimente u povodu rada na predstavi “Garderobijer” mogli bismo opisati kao “početak jednog divnog prijateljstva”.

Komentari

Za korisnike Facebooka



Za korisnike foruma

    Registriraj se

Ako prilikom prijavljivanja dolazi do greške, kliknite OVDJE.



Još iz kategorije Kazalište Virovitica