POŽEGA
– Požeški biskup Antun Škvorčević svoju je ovogodišnju božićnu poruku
posvetio miru. Postavlja pitanje što je zapravo mir i što nam evanđeoski tekst
pročitan na misi polnoćki uistinu priopćuje: "Krenimo od vlastita iskustva.
Premda ne uspijevamo reći što sve tvori mir, svatko od nas iz najveće dubine
svojega bića čezne za njim i osjeća nekim svojim nutarnjim "osjetilom"
da je mir stvarnost koja nam pripada. Mi, ljudi trećega tisućljeća, poslije
teških iskustava s ratovima, posebno tijekom minuloga stoljeća, nastojimo izgrađivati
takav međunarodni poredak koji će sprječavati sukobe, uspostavljati i osiguravati
izvanjski mir. S druge pak strane, suvremeno čovječanstvo nalazi se pred sve
većom prijetnjom terorizma i nasilja koji ozbiljno ugrožavaju mir, a protiv
kojih ne uspijeva pronaći pravu strategiju. Pribjegava ratnim pothvatima ili
policijskoj represiji pa ipak postaje žrtvom još većega nasilja".
Čovjek i čovječanstvo nalaze se u paradoksalnom stanju, ističe biskup Škvorčević:
s jedne strane silno čeznu za mirom kao svojim izvornim stanjem, a s druge ga
strane nisu kadri uspostaviti. "Biblijska Objava tumači nam da je ta nemoć
posljedica čovjekove naravi ranjene zlom i sebičnošću pa iz nje nezaustavljivo
navire ono što ugrožava mir i što ga razara. To znači da je potreban duboki
zahvat u ljudsko biće koji bi ozdravio tu bolesnu narav, pomirio čovjeka sa
samim sobom i stvarnošću izvan njega. Upravo o tome govore anđeli u božićnoj
pjesmi: obznanjuju da se takav čovjek dogodio u novorođenom djetetu u betlehemskoj
štalici, da je u njemu uspostavljena Božja slava i ljudski mir, te da je čovjek
u Isusu Kristu postao dionikom njegove dobrohotnosti i ljubavi."
Mir se, napominje požeški biskup, odnosi prvenstveno na oproštenje grijeha koje
se dogodilo u Isusovoj žrtvi na križu i daru Duha Svetoga po kojemu je čovjek
pomiren s Bogom i uspostavljen u svom izvornom stanju. Mir je, napominje, stoga
najuže povezan s riječju milost: "On nije tek odsutnost rata i ljudskih
suprotstavljenosti nego ostvarenje čovjekova sinovskoga odnosa s Bogom kojeg
nazivamo spasenjem. Mir se poistovjećuje s Isusom za kojega sv. Pavao kaže:
Doista, on je mir naš u kojem je sazdan novi čovjek".
Duboko smo danas svjesni, ističe biskup Škvorčević na kraju svoje božićne poruke,
da sebi ne možemo darovati mir za kojim čeznemo i u kojem pronalazimo svoj identitet,
zato imamo silnu potrebu za Kristom, darovateljem mira: "Pozivam vas, braćo
i sestre, da nitko od vas ne ostane izvan događaja Božjega mira za nas; pristupite
i ovoga Božića jaslicama i otkrijte Novorođenom sa svom iskrenošću svoje nemire
i praznine; povjerite mu pritisnutosti grijehom i sebičnošću i zamolite neka
vas On ozdravi snagom svojega Duha i osposobi za život u skladu s ljubavlju
koja donosi mir u osobnom, obiteljskom i javnom životu".